pentaracer 49 Postad 21 April , 2005 Hej allahopa Jag tog bort taket på min Nimo22 idag för att slipa & måla invändigt. När jag ska sätta tilbaka taket igen ska jag ha tätmassa mellan taket och där det skruvas fast. Vad sak man använda för tätmassa ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 21 April , 2005 Hej ta sikaflex och torka rent med aceton 8-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 21 April , 2005 Tackar för tipset ! finns det olika sikaflex förresten ? precis som det finns miljoner varianter på epoxy ? Laxöring, jag känner igen bilden , du kan se min båt på http://www.sommaren.se/old/nimo/nimo.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 21 April , 2005 Ja det finns olika sorter sikaflex kommer inte ihåg vilker nr det är nu men det står på tuben att det är för marint bruk :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 21 April , 2005 Hej! Sika har en mängd olika produkter. Här kan du läsa om dem: www.sika.se Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 22 April , 2005 Har du tänkt att kunna ta loss taket igen? Isåfall är det tätningsmassa och inte sika som gäller. Sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 22 April , 2005 Hej Sten! ville bara påminna om att Sika är ett fabrikat och inte en enskild produkt. Sika har säkerligen tätningsmassa också även om jag inte är 100. Däremot finns det ju fler fabrikat (för opartiskhetens skull) som har ungefär samma produkter som Sika. Nåja....det här var bara en liten förtydligan... Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 23 April , 2005 Jag tänkte mest på frågeställaren. När man nämner Sika så är det oftast i samband med sammanfogning/limning. Han gjorde inte gällande om han skulle kunna ta av taket igen eller inte. Mvh Sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 26 April , 2005 Det är klar att om en tre-fyra år kanske taket måste bort igen. Men nu har jag köpt sikaflex, ska måla taket ikväll å sätta dit det imorgon. Problemet lär ju inte dyka upp förrens om 4 år och i värsta fall går det ju att måla om det på plats. Tack för alla svar ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser