Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
Nim26

Garmin 50s

Rekommendera Poster

Hej jag har köpt en GPS Garmin 50s och dom sa att det är bara" att koppla in på + och - men det är om vi bortser från ekolodet ju 6st olikfärgade supertunna kablar!! vad göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det står i bruxanvisningen vilka två av de sex som är plus och minus. De övriga struntar du i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan. Även jag tänker bara köra med GPS och kommer säkerligen inte att använda de övriga kablarna. Har en segelbåt och vill ta in kablaget och klippte helt enkelt av kabeln där ytterhöljet slutade utan att kapa rött/svart. Vill jag sedan i framtiden ansluta så är det bara att skalar bort ytterligare några cm. Istället för en ciggpropp har jag en IP klassad tvåpolig stickpropp för att få en säker anslutning. Har du en fast installation skulle jag bara lägga de fria runt kabeln och sedan linda isolerband runtom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan. Även jag tänker bara köra med GPS och kommer säkerligen inte att använda de övriga kablarna. Har en segelbåt och vill ta in kablaget och klippte helt enkelt av kabeln där ytterhöljet slutade utan att kapa rött/svart. Vill jag sedan i framtiden ansluta så är det bara att skalar bort ytterligare några cm. Istället för en ciggpropp har jag en IP klassad tvåpolig stickpropp för att få en säker anslutning. Har du en fast installation skulle jag bara lägga de fria runt kabeln och sedan linda isolerband runtom.

hej kopplade in den igår och använde dom två sladdar som behövdes det gick galant:)

tack för hjälpen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...