Brundiin 0 Postad 7 Juli , 2015 Har nyligen köpt mig en flipper 575ht och blev varse nu i helgen att den tar in vatten i ruffen. Det är läckage vid alla 4 fönster. Så jag tänkte ta bort dem och sätta dit de på nytt. Vad borde jag använda för tätningsmedel ? Våtrumssilikon ? Samt så tänkte jag även passa på att måla taket invändigt vitt. Har ni några förslag på färg ? Eller övriga tips Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 7 Juli , 2015 (redigerade) Silikon har inget på båtar att göra! (inte ens på kvinnor) Använd butyltätning istället. Finns på patron eller som tejpremsa. Jag målar själv innertaket på en av mina båtar just nu. Hempel Brilliant enamel. Vit blir för vitt och kallt. Jag valde light cream 20450, lite mer elfenbensvit och blir mycket mysigare i ljuset på kvällen. Redigerad 7 Juli , 2015 av pseudonym Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 7 Juli , 2015 Räcker det inte att skrapa bort den gamla tätmassan utifrån med rutorna på plats och sedan täta om utifrån med sika? Vad för butyltätmassa tänker du på? Tänkte täta om rutorna på min Flipper också... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Isakare 21 Postad 7 Juli , 2015 Bytyl är som hätfmassa, typ den man kan sätta upp lätare saker med hemma på väggarna, och torkar inte, en fördel om man vill ta bort lister/ fönster i framtiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brundiin 0 Postad 8 Juli , 2015 Så ni tror det blir bra med butyl tejp? Läste på nätet att tuben va väldigt kladdig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 8 Juli , 2015 Butyltätning på tub är kladdigt om man trycker ut för mycket. Tejpremsa är enklare och gör samma sak men mer kontrollerat. Finns i olika bredder. Att använda Sika anser jag inte är optimalt då den stelnar och risk för nytt läckage. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperpetri 2 Postad 9 Juli , 2015 biltemas 2 komp vit färg är kanon i båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser