Gå till innehåll
söndag 29 december 2024
Gäst Erik

buster eller silver?

Rekommendera Poster

Gäst Erik

Funderar på en aluminiumbåt över 5m, t.ex en silver hawk eller en buster big! Nån som kan ge en lite råd, vilket fabrikat är att föredra eller är det åldern man skall kolla på? hört något om nitar kan släppa på gamla buster. När blev det helsvetsat? Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade ju valt silver båten före bustern då silvern har plastat inneskrov vilket bustern inte har..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade nog valt en Big Buster. Måste säga att jag vet inte mycket om Silver, det är säkert bra båtar det oxå! En bekant till mig hade en Big Buster i många år. Riktigt bra båt tycker jag själv. Gick väldigt stabilt o fint i vattnet. Dock var den båten lite undermaskinerad. En Big Buster behöver lite mer än 50hkr... Enda felet med den båten (det va en 84:a) var att den hade nån typ av trädurk som inte riktigt hängde med efter alla år. Mvh Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska du ha en bra och lättskött båt köp en buster! Den vita plasten i silvern blir bara missfärgad och är inte lika stabil som bustern. Fin Buster runt 5m, Buster L 495cm*197cm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Robban

Jag håller med Crosswave. I fjol våras valde jag också mellan en Silver och en Buster. Det blev en Buster L och jag har inte ångrat mig en sekund. Jag valde bort Silvern främst för att insidan var plastad. Bustern är en mycket stryktålig och lättskött båt, att den sedan har suveräna sjöegenskaper är ju inget negativt det heller. Den är förvisso lite dyrare att köpa, men andrahandsvärdet håller bättre också. Jag rekommenderar en Buster L. //Robban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...