wipwip 0 Postad 6 Juli , 2015 har en Johson 60 vro 1990 som jag har plockat bort oljepumpen på så jag blandar oljan direkt i tanken , tog en sväng med båten i går och det som hände va att den började gå ner i varv av sig själv och till slut så dog den , nu när jag försöker starta den så måste jag trycka in nyckeln som vanligt ett par gånger och ha de lilla gas hantaget i botten för han ska gå och då ser jag att det sipprar bensin ur förgasarna om de va alla tre eller bara en kunde jag inte se är det någon som vet vad detta kan vara för något . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kungen 0 Postad 6 Juli , 2015 Kolla membranet i bränslepumpen först, om det är helt kan du kolla flottörerna och nålventilerna. Rinner det bensin genom förgasarna flödar den över av nån anledning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wipwip 0 Postad 6 Juli , 2015 men hade membranet varit kasst så hade han inte pumpat och flödat eller, och så fort jag släpper gasen så dör han ,så han verkar ju få för mycket soppa så jag får nog riva ner förgasarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kungen 0 Postad 7 Juli , 2015 Om membranet är trasigt kan det faktiskt bli så att den pumpar för mycket soppa och då går den bara på höga varv. Har själv varit med om det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser