Skelander 0 Postad 4 Juli , 2015 Hej. Nu börjar semestern och imorgon ska jag hyra ut min båt som just lagt av... Så jag har lite panik och skulle behöva lite tips och råd på vad det kan vara för fel på motorn. Gjorde en helrenovering på den 2013 och den har gått bättre än aldrig förr, tills idag... La ut från hamnen och motorn gick jättefint. Låg i 7 knop genom kanalen i ca en distans tills den plötsligt la av. Den hostade inte utan la av som om jag tryckt på en knapp eller stängt av med tändningen. Försökte stara flera gången och den helt nya starmotorn jobbade på bra men utan resultat. Lyfte på stiften för att kolla om jag hade gnista men det var dött. Stiften var också torra vilket jag tyckte var märkligt eftersom jag provat starta utan gnista ett tag. Lyfte på luftfiltret och gav lite gas. Bensinen flödade fint in i förgasaren. Såg att det kom olja ur toppen på tändspolen och trodde att det var felet. Hade en i reserv och bytte ut den men utan resultat. Har nu mätt att jag har ström fram till fördelaren men där tar det stopp. Fördelarlock, rotor och tändkablar är i stort sätt nya och har bara ca fem gångtimmar. Vad kan det vara för fel? Enormt tacksam för alla tips och råd! Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 4 Juli , 2015 Brytarspetsar som lossnat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skelander 0 Postad 4 Juli , 2015 Brytarspetsar som lossnat? Det är brytarlöst tyvärr. Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skelander 0 Postad 4 Juli , 2015 Brytarspetsar som lossnat?Det är brytarlöst tyvärr. Tack! Börjar misstänka att det är tändmodulen i fördelaren som rykt. Får väl se mig om efter en ny fördelare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser