Gå till innehåll
fredag 07 februari 2025
Svets

problem volvopenta diesel dph drev

Rekommendera Poster

Är det någon annan som har haft samma problem som jag att jag får felkod varning powertrim vad kan det vara får inte fram något mer på evc vad det är någon som har nåra ide vad det kan vara tacksam för råd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp. Haft massa koola fel. Testa att rengöra reläna. Funkar inte det kan du ha läckage på någon slang. Btw, vilken felkod får du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp. Haft massa koola fel. Testa att rengöra reläna. Funkar inte det kan du ha läckage på någon slang. Btw, vilken felkod får du?

det står bara trimmplan ska prova med reläna första Tack för tipset jag återkommer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrämmer liv i denna. Hur rengör man reläna? Sitter de på drevet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fann denna. https://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7744790-44-6267.aspx

Fått ett par felkoder på Power trim, startat om och allt funkat. Idag såg jag att siffrorna hoppade i displayen sen kom felkod - "Kolla motor" , Startade om motorn, borta. Allt funkar som det ska, förutom att drevet inte går ner mer än till -3, men lite osäker på hur långt ner det gått förut, precis köpt båten.

Motorn gick precis som den brukar  - fint! D4-225, DPH drev.

Kan man se gamla felkoderna i efterhand utan instrument i EVC?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mitt triminstrument visar siffran  56 och trimmet går inte upp, har satt sig i helt intrimmat läge. Det går att trimma in men inte ut.

Felkod från EVC

MID187

PSID30

FMI7

PRID401

FMI4

Vad betyder detta? Någon som vet?

Motor D6 350 2006 med drev

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan skrev Bamse8:

Mitt triminstrument visar siffran  56 och trimmet går inte upp, har satt sig i helt intrimmat läge. Det går att trimma in men inte ut.

Felkod från EVC

MID187

PSID30

FMI7

PRID401

FMI4

Vad betyder detta? Någon som vet?

Motor D6 350 2006 med drev

PROBLEMET LÖST !

Tog loss trimgivaren och motionerade trimaxeln som går in i givaren, knackade lite lätt med en liten hammare och skruvade tillbaka givaren på plats. Allt fungerar perfekt nu o inga mer felkoder. MEN får väl se hur länge man slipper köpa en ny givare....

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har nu kört hela sommaren -22 och trimmet fungerar nästan perfekt dock visar triminstrumentet fel vinkel. Där vinkeln ska vara 0 står det nu -22 men jag kör ändå eftersom en kalibrering verkar rätt onödig och jobbig.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...