slaffe 0 Postad 30 Juni , 2015 Jag har kolla på ishopmarine.com och boats.net, men här snackar vi alltså frakt på $47-60 för några futtiga packningar. Hade tänkt köpa ett förgasarset för $19, sen har vi då frakt på $60.. Finns det några andra sidor som har en mera normal frakt? Jag har beställt en hel del saker från USA, men inte i närheten av dessa summor i frakt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 30 Juni , 2015 När jag har handlat grejor från USA har jag tagit hem dessa via JetCarrier.com, det lönar sig i alla fall för lite tyngre grejor. Momsen och ev några procent tull åker man dock på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 1 Juli , 2015 Ebay? Ibland finns det säljare där med gratis frakt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 487 Postad 1 Juli , 2015 Jag har handlat en del båtgrejor och kameragrejor från USA och frakten verkar alltid vara dyr. Jag har frågat, bönat och bett om att de ska kolla om det går att få ner fraktkostnaderna, men det verkar hopplöst. Om det gäller några mindre packningar kan man kanske försöka komma överens om att man betalar i förskott och att det lägger packningarna i ett kuvert och du står för risken att leveransen kommer bort eller blir förstörd på vägen. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 973 Postad 1 Juli , 2015 (redigerade) Är det för djärvt att köpa grejerna i Sverige? Över disk eller via post. /Claes Redigerad 1 Juli , 2015 av Rascal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 1 Juli , 2015 1 kg från USA kostar 175 kr. Är värdet under 350 kr tillkommer ingen tull eller moms. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
littlebastard4 4 Postad 1 Juli , 2015 Ishopmarine har jag beställt grejer från och det har funkat bra, men precis som du skriver är det otäcka fraktpriser. Handlar oftast via Ebay vilket fungerar bra, men man får kolla fraktpriserna, de varierar kraftigt mellan säljarna. Ett tips är att kolla de svenska sidorna oxå, nästan alltid är de förvisso galet mycket dyrare, men faktiskt inte alltid. Nu vet jag inte vilket motorfabrikat det gäller, men just packningar och förgasarrenoveringssatser brukar jag finna på Ebay med väldigt fördelaktiga priser (även med frakt inkluderad). Räkna dock med att det kan ta några dagar/veckor att få hem grejerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser