Rmch87 0 Postad 28 Juni , 2015 Hej gott folk. Är ny medlem här och hoppas på att jag kan få lite hjälp, det är en äldre utombodare, johnson 35hk 1976. Den går väldigt ryckigt och ojämt. Problemen började förra säsongen med att den började "nysa" vid kall start men försvann när motorn blev varm. Den gjorde lika dant under 3månaders tid sedan blev det värre. Den tappade kraften vid på drag men släppte man av gasen lite så kom all kraft tillbaka och "misstände". Ställde in motorn i garaget och nu under vintern har jag bytt en hel del grejer men det verkar inte blivit bättre. Saker som är gjort/bytt.tändstift.tändspolar.brytarspetsar.kondensatorer.renoveringskitt till förgasaren och gjort översyn av reedventilerna. En länk på hur motorn låter idag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frogg 2 Postad 30 Juni , 2015 vad har du köpt för tandstift Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frogg 2 Postad 30 Juni , 2015 membranet i soppapumpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rmch87 0 Postad 1 Juli , 2015 NGK B7HS enligt spec. Har också funderat på bränslepumpen men den går lika dant även när jag pumpar på primärblåsan. Dock kan man känna att vid varje "misständning" så känner man att primärblåsan sväller upp just då den misständer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser