RobSnob 0 Postad 28 Juni , 2015 Hej! Min manuella Jabsco toalett pumpar inte in vatten efter att jag har bytt packningarna. Däremot tömmer den toastolen om jag häller i en hink vatten. Det vore skönt att slippa den metoden! Finns det någon med idéer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 502 Postad 28 Juni , 2015 Hej! Min manuella Jabsco toalett pumpar inte in vatten efter att jag har bytt packningarna. Däremot tömmer den toastolen om jag häller i en hink vatten. Det vore skönt att slippa den metoden! Finns det någon med idéer? Den packningen/backventilen som sitter upptill på pumpen och påverkas av omläggningshandtaget spolning/urpumpning kan fastna/vara felvänd och då får du det fenomenet som du beskriver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RobSnob 0 Postad 28 Juni , 2015 Tack för svar. Det finns ju ett spår i packningen så att den inte borde gå att lägga fel. Men hur kollar man om den har fastnat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 502 Postad 28 Juni , 2015 Tack för svar. Det finns ju ett spår i packningen så att den inte borde gå att lägga fel. Men hur kollar man om den har fastnat? När det har hänt mig har jag haft spaken i spolningsläget och sedan pumpat som en liten j...l i ungefär 10-20 sek, så har den släppt. Det kan bli på detta sätt, att den fastnar, om man lämnar pumpen i läge urpumpning en längre tid. Gummit verkar klistra fast då och backventilfunktionen försvinner. Det går ju att lossa på ventilhuset och känna efter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 28 Juni , 2015 Inte glömde du väl den lilla svarta plastskivan eller fjädern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RobSnob 0 Postad 28 Juni , 2015 Hm, nej plastbåten och fjädern är där. När jag lossar slangen för sjövattenintaget verkar pumpen pumpa ut luft vid uppåtgående rörelse. Verkar bakvänt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RobSnob 0 Postad 28 Juni , 2015 Hm, nej plastbåten och fjädern är där. När jag lossar slangen för sjövattenintaget verkar pumpen pumpa ut luft vid uppåtgående rörelse. Verkar bakvänt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne1 41 Postad 28 Juni , 2015 Sitter backventilen rätt? ser ut som en svart ros. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RobSnob 0 Postad 2 Juli , 2015 Jag har tagit på mig dumstruten nu. Hade växlat plats på slangarna för vatten in och ut ur pumpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 502 Postad 3 Juli , 2015 Vad bra att det löste sig. Misstag har vi alla gjort men inte alla vill berätta om det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser