Thure 0 Postad 27 April , 2005 Blir nog längre fram än planerat. Känns som om arbetet aldrig tar slut... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
antee 0 Postad 27 April , 2005 Kunde inte hålla mig till helgen så i söndags så tog jag med motorn till ungarnas gummibåt och åkte en sväng. Tok skönt att susa fram i 13-14 knop helt själv och spegelblankt :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 27 April , 2005 Ha förtröstan! Själv har jag lagt 8 månader konstant nästan med att byta motor, el, och byggt om i båten. Och in i det sista har det jävlats lite här och där. Jag fick byta taket på toaletten då det kommit in vatten via hålet för VHF antennen. Köpte ny vinyl och skiva då den gamla var helt röten. Klädde om den själv, limmade, häftade den med rostfria klammers. Var nere igår för att som kronan på verket sätta ditt taket... Men... ridå ner.... Jag hade klätt fel sida av skivan, och det tog mig nån minut att inse att så var fallet. Ville inte tro det först, då jag var så trött att jag knappt hängde ihop. Men, imorgon skall hon i vattnet,och solen skiner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubank 0 Postad 27 April , 2005 Ständigt små förtretligheter. Skulle bottenmåla igår. Klarade halva botten, sen var jag så yr i mössan och illamående att jag fick avbryta. Trots att jag är utomhus. Tål inte sådana dofter. Men det är bara att bryta ihop och komma igen! Får ta andra hälften i kväll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 27 April , 2005 NEJ!!! Bit ihop, inte bryt ihop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 29 April , 2005 När är hon i sjön! Allt gick bra (nästan) och nu är säsongen igång. Fick lite skit i kranen från tanken till bränsle filtret. Men det var snabbt fixat. Får la rensa tanken bättre kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 29 April , 2005 Inatt blir årspremiär för övernattning. Ska bli gött hoppas värmen funkar som den ska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 29 April , 2005 Nu är den i! Det är underbart. Den var underbar. Allt är underbart. Nu tar jag mig en GT. Livet är underbart. MVH Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 29 April , 2005 Krille flygar helgen är det dags att lägga i om jag hinner med . Håller på byta wirar till trimgivarna för dreven *suck* det är lätt att hålla sig för garv,känns som båten är byggd kring dessa wirar . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 30 April , 2005 Nu så är Nilla sjösatt. Allt gick bra och motorn startade direkt. Bara ett litet problem det läcker lite diesel mellan förpumpen och finfiltret. En kortare premiärtur blev det iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 30 April , 2005 Ganska ensamt blev det vid bryggan. :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 1 Maj , 2005 Nu börjar det bli ordning på kapellet så om en eller två veckor så KANSKE.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 1 Maj , 2005 Hej. nu har jag bottenmålat och rubbat o vaxat hela helgen så nu är den färdig för sjön. hoppas på sjösättning nästa helg. nu är jag slut i mina armar men det är det värt sitter och avnjuter en öl nu och mår bra :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bar190 0 Postad 1 Maj , 2005 Kämpar för fullt med att byta ut durken, runt 1/6 siktar jag på sjösättning om allt går enligt plan, funderar nästan på att ta semester för att hinna klart tidigare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bar190 0 Postad 1 Maj , 2005 Kämpar för fullt med att byta ut durken, runt 1/6 siktar jag på sjösättning om allt går enligt plan, funderar nästan på att ta semester för att hinna klart tidigare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser