Crabmeat 62 Postad 25 Juni , 2015 Köpte en 3,5 hk fyrtakts Mercury 2007 tror jag. Har nog kört 10 gånger med den och den är inte använd sedan 2009. Måste nu sälja av den pga av platsbrist och undrar vad i hela friden en sådan kan vara värd. Ny verkar den ligga på 8000. Någon som kan tänka sig veta vad som bör vara ett skäligt pris om man tänker sig att köparen gör servicen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 26 Juni , 2015 Den är nog säkert värd någonstans 4' till 5' Eller inte. För om du är ärlig och berättar att den inte använts så är det både bra och mindre bra för köparen? Bra att få en motor som inte är slutkörd. Det gillar alla. Men servicen blir rätt dyr om köparen ska göra rätt åtgärder. Bra att byta impellern, stift, oljor. Men eftersom den stått skulle jag göra rent förgasaren. Allt detta tar nog 3-4 timmar. Plus material. Helt plötsligt har köparen lagt ut 6-7' och där du hittar en nästan ny för 8-9'. Då svalnar intresset? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crabmeat 62 Postad 26 Juni , 2015 Den är nog säkert värd någonstans 4' till 5' Eller inte. För om du är ärlig och berättar att den inte använts så är det både bra och mindre bra för köparen? Bra att få en motor som inte är slutkörd. Det gillar alla. Men servicen blir rätt dyr om köparen ska göra rätt åtgärder. Bra att byta impellern, stift, oljor. Men eftersom den stått skulle jag göra rent förgasaren. Allt detta tar nog 3-4 timmar. Plus material. Helt plötsligt har köparen lagt ut 6-7' och där du hittar en nästan ny för 8-9'. Då svalnar intresset? Lika bra att vara ärlig ändå tror jag. Sätter 4500 och hoppas på en hobbymekare. Tack för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 111 Postad 26 Juni , 2015 Tror det är rätt pris! Betalade 3 för en tvåtakt från samma år, vet ej hur mycket den gått, men den går bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser