Anders_St 74 Postad 23 Juni , 2015 Sådet kan gå. Jag har uppfattats forumets seglare som ganska fridsamma varelser. Men fan vet vad som händer i den mörka natten efter ett par glas??? :-) :-) :-) http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21010741.ab Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 23 Juni , 2015 (redigerade) Brukade inte sjömän i alla tider supa, slås och <ni vet vad> när de gick på land efter långa tider ute till sjös ? Redigerad 23 Juni , 2015 av jan_af_lisoe 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 23 Juni , 2015 Nu tror jag de här grabbarna skiljer sig lite från den genomsnittliga MG-medlemmen. Om det verkligen var Volvoseglare så har de haft en otrolig press på sig och i stort sett tävlat non stop i 10 månader. Jag kan tänka mig att det partas ordentligt när pressen släpper och att den genomsnittliga svenska dörrvakten med attitydproblem inte tas emot så väl då... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 23 Juni , 2015 Nu tror jag de här grabbarna skiljer sig lite från den genomsnittliga MG-medlemmen. Om det verkligen var Volvoseglare så har de haft en otrolig press på sig och i stort sett tävlat non stop i 10 månader. Jag kan tänka mig att det partas ordentligt när pressen släpper och att den genomsnittliga svenska dörrvakten med attitydproblem inte tas emot så väl då... Visst är det synd om seglarna Inte är dom, antagligen (?), MG-medlemmar, och (in)hemska dörrvakter är ju ett otyg. Jag hoppas dessa blir borta i nya 10 månader, minst ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 23 Juni , 2015 Den vanligtvis ganska välunderrättade Mr Clean rapporterar med lite mer detaljer: http://sailinganarchy.com/2015/06/23/go-to-jail-go-directly-to-jail/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 23 Juni , 2015 Den vanligtvis ganska välunderrättade Mr Clean rapporterar med lite mer detaljer: http://sailinganarchy.com/2015/06/23/go-to-jail-go-directly-to-jail/ Inte mycket till ditt "försvar" eller bortförklaring............;-) Skithögar skall stå för sitt agerande, antligen dom har seglat eller kört motorbåt i X månader................ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 23 Juni , 2015 Den vanligtvis ganska välunderrättade Mr Clean rapporterar med lite mer detaljer: http://sailinganarchy.com/2015/06/23/go-to-jail-go-directly-to-jail/ Inte mycket till ditt "försvar" eller bortförklaring............;-) Skithögar skall stå för sitt agerande, antligen dom har seglat eller kört motorbåt i X månader................ Huh? Vems försvar eller bortförklaring? Om du tolkade mitt första inlägg som det så missförstod du mig ordentligt. Men scenariot var väl ungefär som jag gissade och skrev, men med lite andra ord? Packade seglare blev nekade mer öl av vakterna och slog då vakterna på käften... Lär väl ske varenda helg i stora som små städer i det här landet? Med undantag av att det var vakterna som fick stryk och att det var proffesionella idrottare så var det väl knappast nåt som var värt mer en en notis i lokalblaskan. Och för att vara övertydlig, jag har här inte lagt någon värdering eller "dom" över agerandet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 23 Juni , 2015 Den vanligtvis ganska välunderrättade Mr Clean rapporterar med lite mer detaljer: http://sailinganarchy.com/2015/06/23/go-to-jail-go-directly-to-jail/ Inte mycket till ditt "försvar" eller bortförklaring............;-) Skithögar skall stå för sitt agerande, antligen dom har seglat eller kört motorbåt i X månader................ Huh? Vems försvar eller bortförklaring? Om du tolkade mitt första inlägg som det så missförstod du mig ordentligt. Men scenariot var väl ungefär som jag gissade och skrev, men med lite andra ord? Packade seglare blev nekade mer öl av vakterna och slog då vakterna på käften... Lär väl ske varenda helg i stora som små städer i det här landet? Med undantag av att det var vakterna som fick stryk och att det var proffesionella idrottare så var det väl knappast nåt som var värt mer en en notis i lokalblaskan. Och för att vara övertydlig, jag har här inte lagt någon värdering eller "dom" över agerandet. Sitat: "Nu tror jag de här grabbarna skiljer sig lite från den genomsnittliga MG-medlemmen. Om det verkligen var Volvoseglare så har de haft en otrolig press på sig och i stort sett tävlat non stop i 10 månader. Jag kan tänka mig att det partas ordentligt när pressen släpper och att den genomsnittliga svenska dörrvakten med attitydproblem inte tas emot så väl då..." Hur menar du detta skall "tolkas"? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 24 Juni , 2015 Bättre att läsa vad det står än att tolka... 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 24 Juni , 2015 Gaidin: +1, Du skrev i princip exakt vad jag tänkte skriva Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 24 Juni , 2015 Nu är ju inte den där norrbaggen känd för att vara särskilt bra på att läsa då. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 24 Juni , 2015 Den vanligtvis ganska välunderrättade Mr Clean rapporterar med lite mer detaljer: http://sailinganarchy.com/2015/06/23/go-to-jail-go-directly-to-jail/ Inte mycket till ditt "försvar" eller bortförklaring............;-) Skithögar skall stå för sitt agerande, antligen dom har seglat eller kört motorbåt i X månader................ Huh? Vems försvar eller bortförklaring? Om du tolkade mitt första inlägg som det så missförstod du mig ordentligt. Men scenariot var väl ungefär som jag gissade och skrev, men med lite andra ord? Packade seglare blev nekade mer öl av vakterna och slog då vakterna på käften... Lär väl ske varenda helg i stora som små städer i det här landet? Med undantag av att det var vakterna som fick stryk och att det var proffesionella idrottare så var det väl knappast nåt som var värt mer en en notis i lokalblaskan. Och för att vara övertydlig, jag har här inte lagt någon värdering eller "dom" över agerandet. Sitat: "Nu tror jag de här grabbarna skiljer sig lite från den genomsnittliga MG-medlemmen. Om det verkligen var Volvoseglare så har de haft en otrolig press på sig och i stort sett tävlat non stop i 10 månader. Jag kan tänka mig att det partas ordentligt när pressen släpper och att den genomsnittliga svenska dörrvakten med attitydproblem inte tas emot så väl då..." Hur menar du detta skall "tolkas"? Jag menar att det ska tolkas som att jämförelsen med forumdeltagarna som TS gör kanske inte är helt relevant. I övrigt lämnas inte mycket tolkningsutrymme tycker jag. Dessutom så lämnade jag det lite öppet om det verkligen var seglare som tillhörde ett Volvo-team, vilket senare bekräftades. Den sista meningen kan tolkas ungefär som i mitt inlägg ovan, så många andra sätt vet jag inte? "Packade seglare blir nekade mer servering och slår kaxig vakt på käften när de ska bli utkastade." Min erfarenhet av krogen, både som gäst och personal, är att trevliga, artiga och proffsiga dörrvakter sällan har problem med gästerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 24 Juni , 2015 (redigerade) JonasP: Knappast nödvändigt att gå i svaromål med forumets nick "oldtimer".Denne tycks allmänt gilla att provocera mer än att bidra med klokt välunderbyggda o källhänvisade inlägg (som ju kräver både sökarbete och eftertänksamhet). Detta är naturligtvis bara min privata åsikt men via sjöboden kan man hitta alla medlemmars gamla foruminlägg och genom en snabbscanning kanske bilda sig en egen uppfattning angående forummedlemmars trovärdighet. (Obs o-inloggat så alla ickemedlemmar i hela övriga världen kan dessbättre göra samma sak.)Googlade alltså oinloggad oldtimer med några få knapptryckningar så HÄR ("oldtimer" sjöbod foruminlägg site:maringuiden.se) och fick då bl.a. denna SÖKTRÄFF. Döm själva.Hmm... förmodligen blir man litet smått "galen" av alla långdragna påfrestningar i VOR som Jan_af_Lisoe var inne på i inlägg #2? Men antagligen också samtidigt snabbt jäkligt mycket mer livserfaren på ett sätt som jag själv som kustnöjesseglare blott kan ana konturerna av??Aftonblaskan, ja egentligen hela mediedrevets behov av rubriker i medial sommartorka är nog tyvärr ekonomiskt nödvändig för lösnummer rent lönsamhetsmässigt.Fast nyhetsflödets strålkastare "som allmänhetens tjänare" borde ju riktas mot viktiga ting, även om rubrikerna inte blir lika flashigt säljande. Kan jag tycka?(Okej okej, dumt att bråka med dörrvakt men man gör som ofta en höna av en fjäder.Faktiskt totalt ointressant skvaller i mina ögon, vet alltså precis varför jag sen många år aldrig mer köper onyanserade kvälls-blaskor. Haha, löpsedlar större än frimärken borde kanske förbjudas?? ;-) Redigerad 24 Juni , 2015 av Thomas-1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 3 Augusti , 2015 Dömd i tingrätten. Undrar om ISAF verkligen gör något också? Det skulle vara bra, får försöka komma ihåg att kolla senare i höst. http://www.svd.se/bitande-seglare-fick-villkorligt/om/sverige Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser