hawkeye6540 0 Postad 22 Juni , 2015 Hej. Har en båt med fast tank c.a. 100 liter inkopplad som tank- bränslefilter/glaskopp- förgasare. Nu till problemet: När båten stått några dagar vill det gärna bli kondens i tanken, allra hellst när det regnat uta. Det får den effekten att jag kan starta upp båten , den går fint ett tag på bränslet som finns i förgasaren, sen blir glaskoppen fylld med vatten och båten lägger av. Sen får jag då tömma ur glaskoppen, fylla den med bensin och sedan kan jag starta upp båten igen. Det känns långsökt att det skulle regna in vatten i tanken eftersom jag då borde få bensin som rinner ut i båten. Någon som har något bra tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 22 Juni , 2015 Hej. Har en båt med fast tank c.a. 100 liter inkopplad som tank- bränslefilter/glaskopp- förgasare. Nu till problemet: När båten stått några dagar vill det gärna bli kondens i tanken, allra hellst när det regnat uta. Det får den effekten att jag kan starta upp båten , den går fint ett tag på bränslet som finns i förgasaren, sen blir glaskoppen fylld med vatten och båten lägger av. Sen får jag då tömma ur glaskoppen, fylla den med bensin och sedan kan jag starta upp båten igen. Det känns långsökt att det skulle regna in vatten i tanken eftersom jag då borde få bensin som rinner ut i båten. Någon som har något bra tips? Så fort bildas inte kondens. Du har säkert en hel del vatten i tanken. Har du en dålig o-ring på däcksförskruvningen så kan det mycket väl 'regna in'. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 22 Juni , 2015 Nånstans läcker det in vatten. Kolla med lite övertryck var det läcker. Vanligt att tanklocket regnar in pga dålig tätning. Vatten kan också följa olika vägar och nå tanken som kan vara otät nånstans. Kolla också om det finns nån avluftning. Där kan det också läcka. Blås in övertryck i avluftning om sådan finns. Är tanken lufttät ska övertrycket inte pysa ut förstås. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 22 Juni , 2015 Tror också på o-ringen. Den håller inte hur länge som helst... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser