Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Trinity

Midsommar i Stockholms skärgård?

Rekommendera Poster

Finns det något trevligt ställe i Stockholms skärgård att styra båten mot till midsommarafton? Ska fira med fru och barn så lite ordnat med stång och så vore fint. Och inte för mycket fylla och slagsmål bara :lol: En trevlig gästhamn eller naturhamn funkar vilket som, så länge det är lite dans runt stången. Tips???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Öregrund är riktigt fint att fira midsommar i men det blir ju aningen långt för dej. Kan väl kanske inte riktigt påstå att det ligger i stockholms skärgård. men fint är det... Trevlig Midsommar i förskott //Jimmy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns inga trevliga ställen i mellersta skärgården? Öregrund och Arholma är långt bort för bara en helg. Har båten på Värmdö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte hur de blir på Adelsö, men här är de fin fint på sommaren... de brukar kirra ihop nått till midsommar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var på Adelsö? Mvh PJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Adelsö är ju ingen plutt-ö, så jag undrar var på Adelsö? Festplatsen? PJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som gammal Ekeröbo så låter det som inte så kul för barnfamilj Kanske är det bättre nu än när jag var ung LOL! Mvh PJ Dessutom så ligger det inte i mellanskärgården! Ha de!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker Utö är ett trevligt tillhåll på midsommarafton. Jo, lite väl mycket fylla har det varit genom åren, men sedan ett par år tillbaka tycker jag att det lugnat ner sig betydligt. Lugnaste delen av gästhamnen är den västra sidan. Bra matställen, dans runt stång och bad möjligheter finns runt hörnet. Helt enkelt kanon. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Bettan

Finnhamn, Paradisviken är annars ett bra ställe med midsommarstång och lekar för barnen. titta på [LINK]www.finnhamn.se[/LINK]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Pernilla

Hej! Jag har surfat och pratat med dom flesta turistbyråer i skärgården och letat efter en lugn midsommar för barnen. Jag får samma svar överallt. Finnhamn. Hoppas du får en trevlig midsommar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv kommer jag hålla till på södra lagnö och fira midsommar, midsommarsstång, mat & dans på dansbanan framemot kvällen. /Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan,

Är inte någon som mer uppdaterade förslag om trevliga ställen för midsommar i mellan skärgården? Visserligen låter Finnhamn som ett bra alternativ.

Man har ju kommit i den ålder där man bara vill ha det lugnt och trevligt..nej, jag är inte pensionär..bara runt dom ljuva 40 Cool.. och då inga stora ungar vill åka med oss längre och äta oss ur båten Skrattande

Segelhälsningar!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Vilken fantastisk morgon, strålande sol men nu börjar det blåsa lite. Om en vecka går vi mot mörkare tider igen Förvånad Men så är det ju varje år Tungan Tänker att Hoppas de har fel på smhi att prognosen är fel och att vi får en härlig midsommar. Det är ju ändå dagen då enligt mitt tycke borde vara den nationella. Den egentliga nationaldagen. Dagen då alla gör allt för att leva upp, umgås och fira. Ha en bra dag alla och Sverige mot Spanien i fotboll var rättvist, vi är inte bättre och ska vi jaga ryssar på onsdag så får vi nog se på kramp hos våra hjältar.
/U

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Löka, heter så, på Möja är en lugn hamn men begränsat med platser. De brukar köra trditionellt midsommarfirende med stång och allt på ängen aldeles bredvid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har samma fråga som dig angående midsommarafton.  Jag kommer att segla från Säby och vill hitta någonting bra inom 3 timmars (15 sjömil) räckvidd.  Jag har funderat på Grinda (gästhamn), vad tror ni???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...