Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
Gäst MaxSchmeling

Storebro 31 med ljus från himlen

Rekommendera Poster

Gäst MaxSchmeling

Vilken skillnad det blir med nytt ljusinsläpp från ovan! Nya dynor på salongstaket, kudde sida till sida är på gång från Kapell och Annat i Malmö. Bara två detaljer av en vinters renovering och uppdateringsfrenesi.

Shit vad kul det är att jobba med båten!

post-102122-0-89215900-1434920643_thumb.jpg

post-102122-0-46730700-1434920656_thumb.jpg

post-102122-0-66595800-1434920677_thumb.jpg

post-102122-0-45935000-1434920688_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollade lite på Er hemsida om båten. Lyfter på hatten för skicket och det arbete Ni lagt ner på den! Imponerande!

/Moltas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snyggt!Kul med äldre kvalitetsbåtar i sådant skick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det ett "skylight" du monterat!

På mitt hemlands vilda tungomål kallas/uttals  det "skalejt".

post-106994-0-76324400-1435046880.jpg

Har du fått sjösatt!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Inte ännu och det är vädret som ställer till det. Kan inte riktigt se anledningen till att sjösätta under en vecka där vädret bara ska bli sämre och sämre. Då kan Seari lika gärna ligga tryggt förankrad utanför vårt hus. Läser nu prognoserna för juli och enligt den ska också det dåliga vädret bestå under kommande månad och då börjar jag faktiskt fundera på om vi inte ska glömma sommaren 2015.

Nu siktar vi in oss på kommande måndag, dvs v.27 (blir det väl?).

Costa Concordia och sommaren 2015; två katastrofer!

post-102122-0-48632700-1435049780_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Gjorde du håltagningen själv?

Enkelt och blev riktigt bra!

post-102122-0-39552400-1435091053_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grymt fin båt! Såg faktiskt en lika fin 31 a i Sandhamn förra sommaren. Så det verkar finnas fler engagerade ägare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte ännu och det är vädret som ställer till det. Kan inte riktigt se anledningen till att sjösätta under en vecka där vädret bara ska bli sämre och sämre. Då kan Seari lika gärna ligga tryggt förankrad utanför vårt hus. Läser nu prognoserna för juli och enligt den ska också det dåliga vädret bestå under kommande månad och då börjar jag faktiskt fundera på om vi inte ska glömma sommaren 2015.

Nu siktar vi in oss på kommande måndag, dvs v.27 (blir det väl?).

Costa Concordia och sommaren 2015; två katastrofer!

Nu är du för negativ Max

Det är inte hur man har det utan hur man tar det som gör om ens dagar är perfekta eller katastrof.

Eller som det ibland säg;"Det finns inget dåligt väder, utan bara dåliga kläder"

Har man då "styrhytt" och värmare ombord, som både du och jag har, så vad är problemet.

Just där jag befinner mig just nu var prognosen för midsommarafton - ösregn hela dagen. Det kom några droppar under en stund.

I går var prognosen - ösregn hela eftermiddagen. Mellan sex och sju på kvällen vräkte regnet ned en liten stund för att sedan övergå i lätt regn. Hela eftermiddagen var kanonfint.

Sen finns det ju en del människor som räknar enbart solsken som fint väder. Allt annat är oväder. Dom blir ju besvikna hela tiden.

Man skall kolla på prognosen. Säger den att det skall bli vindar över 15-20 meter/sek, så kan man ju va beredd. Är risken för åska överhängande, kan man ju också inta en viss försiktighet. Dimma kan ju också va lurigt. Att sen låta en väderprognos styra ens  liv - aldrig.

Vi får det väder vi får och det kan vi inte göra nåt åt - det gäller bara att anpassa sig efter rådande förhållande.

Costa Concordia och alla liknade båtar - katastrof!? Tja - jag känner ingen lust att åka med sådana plåtchabrak.

Sommaren 2015 - helt fantastisk hittills och varför skulle den bli så mycket sämre framöver!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling
Postad (redigerade)

Snyggt! Hur sitter dynorna fast i rufftaket?

Dynorna har tryckknappar på undersidan och som är satta på s k bryggor. Detta för att man ska kunna föra in handen och lossa resp. sätta fast dynorna. En smart lösning.

Det kommer en rund kudde i samma material och som ska ligga i dynsetets ovankant, dvs nedanför frontrutorna. Den kommer att gå mellan ventilationen sb - bb. Blir liksom pricken över i:et.

Förhoppningsvis :)

Redigerad av MaxSchmeling

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...