Trinity 0 Postad 19 April , 2005 Någon som har namn på några olika västkustfärger som funkar? Är t.ex. International Micron Extra en västkustfärg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 182 Postad 19 April , 2005 Varför inte kolla på Internationals hemsida? http://www.yachtpaint.com/sweden/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 19 April , 2005 Miqron extra är inte en färg för den svenska marknaden. Den giftigaste som International har som passar för västkusten och segelbåt är Miqron WQ. Och när det gäller konkurrenten Hempel så är det Mille xtra som gäller på västsidan. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 19 April , 2005 Peter, jag kan intyga att Mille xtra är bra efter att ha använt den förra säsongen på min Magnum. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst kapten billy Postad 19 April , 2005 köp färg från utlandet. håller i flera år Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trinity 0 Postad 20 April , 2005 Ska använda färgen till en Flipper 777 så det måste vara en som klarar >30 knop. Vill ha en vit bottenfärg (båten är målad med vit sedan förut) och hittade en från International som heter Trilux. Någon som använt den? Hempel verkar inte ha någon vit bottenfärg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 20 April , 2005 Hempel hard racing extra finns som vit och är för snabba båtar. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
and30ers 0 Postad 20 April , 2005 Jag använder vit hård Trilux och den funkar bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Zoran Postad 20 April , 2005 Hempel har en vit polerande färg som heter Mille White SE. Det är i princip samma färg som Mille Xtra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trinity 0 Postad 25 April , 2005 Har kommit över aluminiumbaserad vit bottenfärg. Någon som har någon erfarenhet av sådan färg? Säljs enligt uppgift endast till varv och till skillnad från kopparbaserad vit bottenfärg blir den aluminiumbaserade inte grön med tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser