Andreasp 3 Postad 18 Juni , 2015 hej Jag har sålt min båt och kollar blocket efter en ny och slås av hur många nyrenoverade båtar som säljs, varför renovera båten/motorn för en massa och sedan sälja den??? MVH Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 18 Juni , 2015 Kanske för att den inte går att sälja alls som den är? Köparen vill inte fixa en massa utan ge sig iväg direkt. Skulle kunna tänka mig att en båt som behöver fixas är mer attraktiv på hösten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riro 115 Postad 18 Juni , 2015 Har märkta att "renoverad" är ett vitt begrepp och helt personberoende, så det gäller nog att kolla exakt vad som är bytt på t.ex. en renoverad motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 490 Postad 18 Juni , 2015 Har du några exempel på annonser som du reagerat på? Jag kan tänka mig att det är trista livshändelser som ligger bakom en del av denna typ av försäljningar. Kanske har båten fått mera kärlek än partnern? eller så har ekonomin kraschat? Hur länge är något nyrenoverat???En marinmotor som normalt går i 30 år är väl nyrenoverad om den renoverades för fem år sedan eller så. Köparen tycker inte det och säljaren kanske tycker den är nyrenoverad även efter åtta år. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawolf 382 Postad 18 Juni , 2015 En vanlig orsak är att en båtägare inte tycker att båten han har är riktigt OK. Så då sätter han igång att renovera saker. Därefter finner han att de skavanker i båtupplevelsen han känt inte har försvunnit trots renoveringen. Då blir nästa steg att köpa en helt annan (ofta större och nyare). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser