Mackey 4 472 Postad 16 Juni , 2015 (redigerade) Hej! Jag har problem med att Chrome inte alltid funkar på MG:s sidor. Jag får ofta detta felmeddelande. DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG Det är ett ganska nytt problem för mig. I januari funkade det, men i maj var det krångel. Mackey Redigerad 16 Juni , 2015 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 stavhammar 313 Postad 16 Juni , 2015 Hej! Jag har problem med att Chrome inte alltid funkar på MG:s sidor. Jag får ofta detta felmeddelande. DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG Det är ett ganska nytt problem för mig. I januari funkade det, men i maj var det krångel. Mackey Är det alla sidor? Om inte vilka sidor gäller det i så fall? Är på resande fot men skall försöka komma på det. //Stävhammar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 Mackey 4 472 Postad 16 Juni , 2015 Det är ju mest på forumet jag varit... Jag kan kolla hur det funkar på andra MG-sidor nästa gång felet visar sig. Just nu funkar det bra med Chrome... Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 rejas 238 Postad 16 Juni , 2015 Jag fick också det fel från DNS idag. Bara mot MG. Skulle tro att det var ett temporärt fel på Loopias DNS:er. De som hade färsk cache märkte sannolikt inget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 Mackey 4 472 Postad 17 Juni , 2015 Problemen gäller både startsidan och forumet. Problemet gäller både cgrome och IE. Precis nu fick jag detta meddelande. 504 Gateway Time-outThe server didn't respond in time. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 rejas 238 Postad 17 Juni , 2015 Det meddelandet ser jag ofta på mornarna. Jag misstänker backup som går men det vet ju de som sköter sidan bättre. Svarar bara för att visa att fler ser det. :-). Det gjorde dessutom att jag lyckades med en fyrfaldig postning ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 Thallatha 867 Postad 17 Juni , 2015 Problemen gäller både startsidan och forumet. Problemet gäller både cgrome och IE. Precis nu fick jag detta meddelande. 504 Gateway Time-outThe server didn't respond in time. Mackey Det där felet med tiden har jag fått ofta den senaste tiden. Använder bara Chrome Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 moggep 27 Postad 17 Juni , 2015 Hostar ni sidan hos Loopia? Isf beror det på en ddos attack. http://www.idg.se/2.1085/1.631441/ddos-attacker-mot-loopia-slog-ut-svenska-sajter 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 DanielMalmgren 189 Postad 17 Juni , 2015 Jag vet inte om det är relevant, men Loopia gick för några veckor sedan (har inte exakt datum i huvudet) över till dnssec. Fick åtminstone min domän att vara tillfälligt onåbar... /Daniel 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 stavhammar 313 Postad 19 Juni , 2015 Vi har vår DNS hos Loopia helt korrekt. Dom var utsatta för angrepp men det skall fungera bra sedan några dagar. DNSSEC är hanterat. Tack för förslag och inlägg i detta ämne nu när jag varit ledig. Trevlig midsommar från ett soligt England Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 kinjo 0 Postad 4 Juni , 2016 DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 kinjo 0 Postad 5 Juni , 2016 DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG problem got the fix http://www.deskdecode.com/dns_probe_finished_bad_config/ its my chrome who's making the problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hej!
Jag har problem med att Chrome inte alltid funkar på MG:s sidor. Jag får ofta detta felmeddelande.
DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG
Det är ett ganska nytt problem för mig. I januari funkade det, men i maj var det krångel.
Mackey
Redigerad av MackeyDela detta inlägg
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser