Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Kirre01

Hjälp mercruiser 4,3 vortec

Rekommendera Poster

Har twinmontage av 4,3 och när jag la i idag så startade den ena ganska omgående och gick fint .

Men den andra fick jag köra på starten flera minuter sammmanlagt skulle jag tro,och när väl den startade så gick den väl ca 20sekunder och bara dog.

 

Provade att starta efter någon sekund och samma visa om och om igen.startar direkt men dör efter ett tag.

 

Hörde på den motorn som funkade,att bränslepumpen gick ett tag efter att jag stängde av den och det har jag ínte hört på den som krånglar!

 

Hur ska spänningen vara till bränslepumpen?det finns ingen spänning till den som krånglar och vart sitter  säkringen om det kan vara den kanske!

Tycker jag har kikat överallt men tydligen inte.

 

Det är så typiskt,fungerade klockrent i höstas när jag tog upp,å tänkte jag skulle ut å glida idag utan ungar m.m,men det sket sig ju som vanligt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pumpen går bara om det finns oljetryck när motorn startat, Finns en switch som styr detta. Troligtvis den som tackat för kaffet eller dålig kontakt på dess anslutningar. sitter nog ihop med oljetrycksgivaren bakom fördelaren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pumpen går bara om det finns oljetryck när motorn startat, Finns en switch som styr detta. Troligtvis den som tackat för kaffet eller dålig kontakt på dess anslutningar. sitter nog ihop med oljetrycksgivaren bakom fördelaren.

Tack för tipset får kolla detta,men jag har för mig att oljetrycksmätaren visade oljetryck ivf,om nu det betyder något,det vet inte jag ivf.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Pumpen går bara om det finns oljetryck när motorn startat, Finns en switch som styr detta. Troligtvis den som tackat för kaffet eller dålig kontakt på dess anslutningar. sitter nog ihop med oljetrycksgivaren bakom fördelaren.

Tack för tipset får kolla detta,men jag har för mig att oljetrycksmätaren visade oljetryck ivf,om nu det betyder något,det vet inte jag ivf.

 

Å sen kommer en följdfråga som inte har med problemet att göra,men hur många hk är det i vortec?

Original är det väl 190 har jag för mig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är pumpswitchen paj så har du oljetryck på mätaren i alla fall, är två helt skilda system.

 

190-210 hk beroende vilken motormodell.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är pumpswitchen paj så har du oljetryck på mätaren i alla fall, är två helt skilda system.

 

190-210 hk beroende vilken motormodell.

Pumpswitch vad är det? och hur kollar man den och är den lätt att byta själv?

Skulle vilja få åkabåt nön gång!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Är pumpswitchen paj så har du oljetryck på mätaren i alla fall, är två helt skilda system.

 

190-210 hk beroende vilken motormodell.

Pumpswitch vad är det? och hur kollar man den och är den lätt att byta själv?

Skulle vilja få åkabåt nön gång!

 

Uppdatering

Verkade som det hade ergat på en givare som satt på höger sida,skrapade rent och sätte tillbaks flatstiften å nu verkar det funka!

 

Nej,nu har jag inte tid nöe längre,har beställt en mexicansallad å en båtöl ute på sjön får det bli nu!

 

Skepp ohoj alla båtvänner! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...