Tollaren 6 Postad 5 Oktober , 2015 Hej igen! Ber om ursäkt för den sena återrapporteringen. Nu har jag äntligen hittat felet efter två års tid. Efter mycket felsökande konstaterade jag att det måste vara ECM-boxen. Nu har jag bytt den och äntligen fungerar motorn. Körde oavbrutet i två timmar efter bytet utan problem. Efter det har det blivit två turer till klanderfritt. Data boxen är kanske det minst troliga felet och det man byter sist när man misstänker elfel, men i mitt fall var det felet. Nu är båten uppe och skall iordningsställas inför vinter, ser fram emot nästa sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Shas 6 Postad 15 Augusti , 2016 Hej på dig ! Hur har maskin fungerat i år ? Mvh // Shas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tollaren 6 Postad 15 Augusti , 2016 Hej på dig Shas! Jo den har fungerat klanderfritt (ta i trä) så det har blivit en del turer. På semestern la vi den i havet, Karlskrona skärgård, helt kanon. Jag kände att denna semestern var bättre än en utlandssemester. Så visst är det roligt när allt fungerar. Hoppas på fler turer innan jag tar upp i sept. Har det funkat bra för dig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Shas 6 Postad 15 Augusti , 2016 Båten går bra men samma kick som den hade tidigare har den inte, den måste dessutom "gasas" igång vilket är lite irriterande.Är väl också inne på att det kan vara styrmodulen men problemen motiverar inte kostnaden.16 000kr känns lite magstarkt. Var inne på att låta en firma som chiptrimmar titta på den men se just den modellen jag har kommer de inte in i....Annars har väl båtsommaren varit hyffsad, lite småpyssel som får fixas till under vinter men inget allvarligt.Har flera gånger funderat på att byta upp mig några fot men alltid landat i att den båt jag har är ganska idealisk man klarar det mesta själv.... Mvh // Shas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser