ctrbest 2 Postad 13 Juni , 2015 Hej. Jag har en Evinrude Etec med I command instrument. Jag har inre fått bränslemätaren att funka, jag tog med en som var bra på både engelska och bruksanvisningar. Han kom fram till att instrumenten inte kunde hitta bränslemätaren, någon som varit ute för något liknande. Jag har även en analog mätare som inte heller visar rätt, fick bensinstopp i går. Jag vsr inne på att byta ut den analoga mot en ny, antar att en givare till instrumenten är mycket dyrare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 14 Juni , 2015 Du kan inte ha 2 tankmätare byt o sätt i dina kablar från din gamla givare till commonlink så kommer det nog funka mvh tutte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ctrbest 2 Postad 19 Juni , 2015 Jag hade som du sa bara en givare. Menar du att jag kan använda den, jag trodde det behövde vara en i commandgivare. Jag såg även att jag har möjlighet att koppla på div, givare på Gps, en En Garmin gps map 720, där jag även vill få ut en gps signal till min autopilot jag köpt ( begagnad)Tips på detta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlfaAlfa 64 Postad 21 Juni , 2015 Menar du tank givare, fuel flow, eller fuel consumption? Om jag minns korrekt kan e-tec ecm (motorn hjärne) ge info om fuel consumption, om du skal ha fuel fuel flow måste du ha en sådan givare på besninslangen - en digital givare. Om du ska veta tank info om hur mycket du har i tanken måste du ha en sådan givare (til i command). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ctrbest 2 Postad 21 Juni , 2015 Fuel flow mätare har jag ,det verkar funka. Men jag har ingen givare till tanken.Jag får väl köpa en givare till I commond mätaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser