Pumpe 0 Postad 11 Juni , 2015 Nyss installerat en ny Suzuki 115 HP. Direkt när jag slår på tändningen går trimmätare går upp i översta läget och stannar där. Den rör sig endast någon millimeter när jag trycker upp eller ner på reglaget. Om jag kopplar bort givarkabeln så går den ner igen. Ingen skillnad om motorn är igång eller inte. Vad ska det vara för motstånd i givarkabeln, omh? Ingen skilnad när jag har provat att flytta givaren på motorn manuellt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 15 Juni , 2015 Nu vet jag inte exakt hur det ser ut på din motor. På Yamaha sitter det en brytare i framkant på motorn, inte alls ovanligt att den eller tiltbläcket går sönder. Eller så har brytaren justerat sig fel. Jag skulle börja där. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 30 April , 2016 (redigerade) Hej Pumpe! Fick du ordning på trimmätaren? Har råkat ut för samma problem som du med en ny Suzuki DF115. Alla säger att det är jordfel, men jag har provat allt nu känns det som utan att ha åtgärdat felet. Har installerat många Suzuki-motorer men aldrig råkat ut för detta! Redigerad 30 April , 2016 av Sardaukar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser