laand 1 Postad 10 Juni , 2015 Hej Jag skulle vilja ha nya lampor i cockpit/sittbrunn av modell "fasadbelysning". Såna lampor som sitter på hus/fastigheter dvs. lyser både uppåt och nedåt. Är det nån som vet om det finns såna lampor att köpa till båten och är på 12 volt? /Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 10 Juni , 2015 Kan du inte köpa för halogenlampor och sätta i ljuskällor för 12 volt..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 10 Juni , 2015 Vi har några spottar typ dessa http://www.biltema.se/sv/Bygg/Belysning-och-lampor/Belysning-utomhus/Utomhusbelysning-2000023625/på huset. Jag rev ur hållaren och limmade in MR15 LED spottar för 12V. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 11 Juni , 2015 Hej Tack för tipsen. Att byta ut ljuskällorna till 12 volt fanns överhuvudtaget inte som alternativ hos mig men nu gör det:) /Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser