laand 1 Postad 9 Juni , 2015 Hej Motorn är en TAMD 41A och när jag gasar på och har marschfart eller till och med lite mindre så håller jag handen på gasreglaget. Tar jag då bort handen så avtar både varvtal och fart omgående. Går det att ställa in så att jag kan släppa gasreglaget och ändå bibehålla farten? För det är väl ingen "säkerhetsgrej"? Vi lägre varvtal/fart så finns inte problemet. Med vänlig hälsning Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 9 Juni , 2015 Kolla så vajern mellan spjällarm och gashandtag inte är för kort eller om det sitter nått anhåll som gör att gasen fjädrar tillbaka när du släpper gasreglaget. Jag har en TAMD 31P och har inte det problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 10 Juni , 2015 Du kan nog justera friktionen i reglaget som gör att det går lite tyngre och inte "hoppar tillbaka" när du släpper det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flippermannen 26 Postad 10 Juni , 2015 Vår förra båt hade VP med tillhörande motorreglage. Vill minnas att det på den modellen fanns en justerskruv på reglaget med vilken trögheten kunde justeras. Min minnesbild är att plasthöljet runt reglaget först måste lossas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 10 Juni , 2015 Tack för tipsen. Det blir ner och titta/plocka isär reglaget. Fastän man ser och håller i reglaget varje gång man kör båten så vet jag inte ens om det sitter nån synlig justerskruv utanpå. Jag ska i alla fall börja med att kolla längden på vajern framförallt om det händer något "den sista biten". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser