smirre10 3 Postad 7 Juni , 2015 Hej Var ute på eskader igår och efter att ha puttrat i 7 knop i 2 tim så skulle vi gasa på och då händer det nåt, det kändes som ett litet hugg och farten dog. Jag har en ad41b med 290dp drev från -91, vi marschar ca 17 knop vid 3200 varv i vanliga fall nu kommer jag upp i max 10 knop på dom varven, instrumenten visar inget fel å allt låter som det ska. Vad kan ha hänt är det drevet tro? Fan det är ju snart semester. Jag lyfte upp drevet för att känna på propellerna när vi låg i hamn och la i växeln å dom satt fast men med lite juckande gick det att vrida propparna. Tacksam för synpunkter! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
75magnus 1 Postad 7 Juni , 2015 Hej Var ute på eskader igår och efter att ha puttrat i 7 knop i 2 tim så skulle vi gasa på och då händer det nåt, det kändes som ett litet hugg och farten dog. Jag har en ad41b med 290dp drev från -91, vi marschar ca 17 knop vid 3200 varv i vanliga fall nu kommer jag upp i max 10 knop på dom varven, instrumenten visar inget fel å allt låter som det ska. Vad kan ha hänt är det drevet tro? Fan det är ju snart semester. Jag lyfte upp drevet för att känna på propellerna när vi låg i hamn och la i växeln å dom satt fast men med lite juckande gick det att vrida propparna. Tacksam för synpunkter! Låter som en eller båda propparna har gett sig i vulkningen. Kör inte med detta. Kan bli dyrt om de skaver mot varandra och något går sönder. Har en kompis som det hände för och han tuffade vidare försiktigt men det blev dyrt ändå.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser