Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
Funkis

TIO TUSEN - inlägg, klubben för de som verkligen bidrar!

Rekommendera Poster

Hörde ett helt osannolikt rykte att om någon når över 10,000 st inlägg totalt så sprängs databasen...

I varje fall så noterade jag att signaturen toaen nådde 9,999 och då valde att byta till ny signatur. Hemlig skulle den vara men jag tror vi listade ut det direkt... Det verkade väl förberett i varje fall. Du meddelade ju att du skulle byta...

Det finns ju några här som ger otroligt snabba och initierade svar på frågor. Och som gjort många inlägg?

Jag gissar att de kommer att följa toaen's exempel och byta nick innan något läskigt händer, på andra sidan tio tusen.

En uppskattning från mig i alla fall, alla som når TIO TUSEN KLUBBEN är värda det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle jag ha bidragit till att skapa ett sånt rykte. Har själv inte hört det. 

Är visserligen en tjötpelle av stora mått, och jag har försökt att lägga av tidigare, men inte lyckats.

Å andra sidan har jag skrivit styvt 10100 inlägg under signaturen Toaen. Blev så trött på ett antal tramspellar i början av min tid här på MG att jag raderade - tror det var - 130 inlägg. Sen kunde jag inte låta bli att börja skriva igen.

Man kanske skulle testa och skriva ett eller två inlägg under signaturen Toaen  och se vad som händer.

Det finns ju ett antal skribenter som byt nick nästa lika ofta som jag byter blåbyxor.

Vågade inte skriva skjorta, för det händer att jag får byta det eller T-shiit flera gånger om dan. Svett, regn eller som idag restvatten i en blandare som träffade helt rätt - eller fel, beroende på hur man ser det.

Det var inte alls min mening att försöka dölja att jag bytte nick, men spetsade till texten lite. Jag hade aldrig kunnat dölja att jag är jag i alla fall, så det var lika bra att erkänna direkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hörde ett helt osannolikt rykte att om någon når över 10,000 st inlägg totalt så sprängs databasen...

I varje fall så noterade jag att signaturen toaen nådde 9,999 och då valde att byta till ny signatur. Hemlig skulle den vara men jag tror vi listade ut det direkt... Det verkade väl förberett i varje fall. Du meddelade ju att du skulle byta...

Det finns ju några här som ger otroligt snabba och initierade svar på frågor. Och som gjort många inlägg?

Jag gissar att de kommer att följa toaen's exempel och byta nick innan något läskigt händer, på andra sidan tio tusen.

En uppskattning från mig i alla fall, alla som når TIO TUSEN KLUBBEN är värda det!

Detta är ju en kul ide. Jag har precis skapat 2 ytterligare nivåer.

Silver när man kommer till 5000 inlägg. Titel Silvermedlem och en silverstjärna

Guld vid 10000 med titel Guldmedlem och då en guldstjärna.

Vad som kommer efter det undrar jag... Kanske går nått sönder!

Men det är nog ett tag till det inträffar!

Nivåerna håller på och synkas om och det kan ta en lite stund för att inte överlasta databaser och servrar. Men dom dyker upp när ni minst anar det.

//stavhammar

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stavhammar:

Ja det var ju kul idé men...

Lägg krutet på verkliga problem iställwt....

Ex.vis åäö-buggen och tapatalkanpassning.. ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta är ju en kul ide. Jag har precis skapat 2 ytterligare nivåer.

Silver när man kommer till 5000 inlägg. Titel Silvermedlem och en silverstjärna

Guld vid 10000 med titel Guldmedlem och då en guldstjärna.

Vad som kommer efter det undrar jag... Kanske går nått sönder!

Men det är nog ett tag till det inträffar!

Nivåerna håller på och synkas om och det kan ta en lite stund för att inte överlasta databaser och servrar. Men dom dyker upp när ni minst anar det.

//stavhammar

Får man en Guldstjärna - då måste jag bara göra ett inlägg till.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp - det funkade. Nu är jag Guldmedlem.

Den tar jag med mig i minnet till mitt andra nick,  ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vid 50 000 inlägg kan det väl stå "skaffa dig ett liv" under avataren :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får man en Guldstjärna - då måste jag bara göra ett inlägg till.

Japp det får du.

Har du redan fått ser jag nu!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stavhammar:

Ja det var ju kul idé men...

Lägg krutet på verkliga problem iställwt....

Ex.vis åäö-buggen och tapatalkanpassning.. ?

Det är 2 saker som inte enbart handlar om det jag/vi gör.

Vet att det inte är någon större tröst för dom som har problem.

Det som sker nu är att systemet uppgraderas till version 4 av IPBoard.

Det är en modernare plattform och till största delen nyskriven kod.

Den är anpassad för dagens teknikval som plattor och mobiler och anpassar sig efter skärmen istället för som nu ha en massa olika kod för olika plattformar.

Det är en del saker som måste göras innan den kan gå till test för medlemmar men när det sker så hoppas jag att du är med och testar? Kanske lägger upp en tekniktest för att kolla detta innan full testomgång. Återkommer om detta.

TapaTalk har ingen lösning på eller förslag på lösning för det som inte funkar för oss.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vid 50 000 inlägg kan det väl stå "skaffa dig ett liv" under avataren :)

Fast ibland kan ju MG va ett litet andningshål i den massiva tröttheten. Du har väl heller inte varit riktigt kurant!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min tanke här var att ge lite uppskattning till de som gör tusentals inlägg för att bidra.... Bra jobbat!

Och Inte att skälla på siten, det har ändå hänt väldigt mycket senaste året tycker jag. Bra där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min tanke här var att ge lite uppskattning till de som gör tusentals inlägg för att bidra.... Bra jobbat!

Och Inte att skälla på siten, det har ändå hänt väldigt mycket senaste året tycker jag. Bra där.

Tror inte att de som gjort 10 000 inlägg uppfattar det på annat sätt än du hade för avsikt. Det gjorde inte Stavhammar eller nån anna heller.

Tack

.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...men ni vet väl att om man Googlar på sitt eget namn så kan hela Internet gå sönder!

:D

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

å HUGA!

Då skall jag genast googla på mitt namn så Googel brakar ihop.......

:angry:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

å HUGA!

Då skall jag genast googla på mitt namn så Googel brakar ihop.......

:angry:

Det brakade inte ihop.

Fick 11 träffar direkt på dig och upplysningen om att det finns ca 50 personer som har samma efternamn men bara sju som har samma förnamn.

När jag googlade på mig själv hittade jag så småningom en träff med en bild dom du Kalman, hade tagit nån stans på Öregrundsgrepen.

När jag letade under mitt namn efter bilder hittade jag en bild på en av en av mina scouter (i vuxen ålder) som inte alls heter som jag.

Med eget namn är jag ganska anonym

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...