Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
JonasP

Besättning sökes 19-22 juli

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Jag söker 1-2 gastar till för transportsegling av X35 från Köpenhamn till Valdemarsvik/Oxelösund eller liknande.

Planen är att segla non-stop (eventuellt med pit stop för bunkring om vi får mycket motorgång) då vi helst ska vara framme den 21a.

Seglingskunnighet är ett krav, vi saknar autopilot så med 4 ombord behöver alla kunna segla. Erfarenet av havssegling inget krav, det finns gott om erfarenhet ombord!

Ta chansen att segla en sportig båt på havet, utan att det är oöverkomligt långt!

Låter det intressant så skicka ett PM eller skriv i tråden.

Redigerad av JonasP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hakar gärna på någon gång om det räcker med en förnuftig människa under självinlärning av segling, försöker hitta tillfällen att lära mig mer.

Såg nu att du siktar mot VM, du kanske har stött på brorsan, Per Lindius, han fixade maten åt seglarna under London OS och har varit nere i Portugal under läger. Han arbetar med flera landslag.

Är som sagt inte alls i närheten av att platsa på denna segling men anmäler mig som frivillig på seglingar i framtiden där kraven är mindre :). Är just nu i fasen "googla alla utryck som folk svänger sig med på forumet" :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, din bror har jag aldrig stött på, men så har jag aldrig varit närheten av OS-laget heller. :)
Det kommer säkert fler tillfällen! Vi gör just nu en treårsatsning och det är inte sista gången båten ska flyttas omkring i Skandinavien!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter att ha haft kontakt med 6-7 personer som ville med så slutade det med att ingen av dessa dök upp. Jag och en polare tog båten Köpenhamn - Kalmar på knappt 2 dygn, med ett nattstopp på vägen. Handstyra hela vägen när man är två är rätt segt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förbannat surt med folk som inte dyker upp. Hoppas det kändes bra ändå?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förbannat surt med folk som inte dyker upp. Hoppas det kändes bra ändå?

Alltså, det var ju ingen som bangade efter att ha sagt att de faktiskt skulle komma....

Men en del intresserade som när det väl kom till kritan inte kunde på de angivna datumen eller helt enkelt slutade svara på  mail etc.

Det gick helt ok, men var rätt jobbigt. Helt obegripligt med en X35a utan autopilot...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 minuter sedan skrev zurdu:

Skit! jag kom försent.

Ja 4 år ungefär. 😂

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...