Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
douakh

Olja

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en Suzuki DF140hk som jag framöver tänkt byta olja på. Behöver man Suzukis egna olja eller kan man använda andra oljor än just Suzukis? Detsamma gäller för växelhusoljan.

Tack på förhand / douakh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en Suzuki DF140hk som jag framöver tänkt byta olja på. Behöver man Suzukis egna olja eller kan man använda andra oljor än just Suzukis? Detsamma gäller för växelhusoljan.

Tack på förhand / douakh

Är du en ängslig person skall du köpa originaloljor. Själv har jag alltid av praktiska skäl använt andra märken än original till min DF140 under de 5-6 år jag ägt den. Dock är jag noga med att oljorna minst möter de specifikationer som framgår i instruktionsboken, och när det gäller motoroljan brukar jag köpa semisyntetisk olja i s f mineralolja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Tack på förhand / douakh

Är du en ängslig person skall du köpa originaloljor. Själv har jag alltid av praktiska skäl använt andra märken än original till min DF140 under de 5-6 år jag ägt den. Dock är jag noga med att oljorna minst möter de specifikationer som framgår i instruktionsboken, och när det gäller motoroljan brukar jag köpa semisyntetisk olja i s f mineralolja.

Ängslig kan jag bli då jag inte har tillräckligt med kunskap / info eller andras erfarenheter. Vilken olja använder du samt olja till växelhuset?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Olika märken och då på närmaste ställen till bra priser. Men som sagt noga med att de håller minst instruktionsbokens specifikationer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...