hajenhajen 0 Postad 18 April , 2005 Hej. Nån som har tips eller förslag på vad man ska tänka på när man montera fast propellern på en inombordsmotor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pebc 0 Postad 18 April , 2005 Är ej en mästare på området, men för att få svar från dem som är det så bör du nog beskriva lite mer; -Är det på ett drev eller på en axel? -Om drev, vilken modell? -Typ av propeller? ....försök igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hajenhajen 0 Postad 18 April , 2005 hej. Den sitter på ett drev, mercruiser alpha one. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 18 April , 2005 Fetta in axeln, kolla att tryckskivan sitter på innana du sätter på proppen, sätt på låsringen o dra fast muttern, lås fast med låsringen...KLART! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hajenhajen 0 Postad 19 April , 2005 vad ska jag använda för fett? förslag? axeln är det den slivriga i mitten, som propellern ska sita på , eller in igenom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 19 April , 2005 Finns bara en axel!! der proppen ska sitta Ta vikket fett som helst, annars kan du köpa fett på båttilbehörs affären för 3.000:- Kg :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sebbe Postad 20 April , 2005 Det går bara att montera en propeller på ett sätt.kankse att det går att sätta den den åt fel håll men det tror jag inte. OCh vad det gäller fett så ska du inte använda smör eller matolja...hehehe Vanligt maskinfett är toppen.fråga om du kan få lite på någon meck eller köp billigt på typ biltema... Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 22 April , 2005 Oj! Jag skulle nog rekommendera marinfett. Och varför då? Jo, ifall du till exempel tittat på ett ej nämnt motorprogram på tv så sades där att använda kopparpasta för att få loss prylarna igen. Vad händer ifall du använder kopparpasta jo du får ytterligare galvaniska strömmar i ditt drev med påföljd att aluminiumen försvinner. Nej använd riktiga för marinmiljö anpassat fett så får du loss drevet./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hajenhajen 0 Postad 22 April , 2005 Hej. använde nått Marin fett jag köte ur tub på OK Q8, som även skulle tåla vatten...det verkar vara bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 22 April , 2005 Det blir fin fint. Ta en extra koll att muttern är ordentligt låst så att du inte tappar propellern i sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleN 2 Postad 7 April , 2009 Hur hårt ska man dra mutern till propellern? Så hårt som möjligt eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser