jask 14 Postad 19 Juni , 2015 Varför inte köpa rutorna på Ö Metall snygga och täta, båten ser modernare ut. Tätningslisterna är standarlister så de är lätta att förnya om man måste demontera rutorna i framtiden av någon anledning. Lätt att beställa , de har mallar på ömetall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 19 Juni , 2015 Varför inte köpa rutorna på Ö Metall snygga och täta, båten ser modernare ut. Tätningslisterna är standarlister så de är lätta att förnya om man måste demontera rutorna i framtiden av någon anledning. Lätt att beställa , de har mallar till Vega på ömetall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 19 Juni , 2015 Varför inte köpa rutorna på Ö Metall snygga och täta, båten ser modernare ut. Tätningslisterna är standarlister så de är lätta att förnya om man måste demontera rutorna i framtiden av någon anledning. Lätt att beställa , de har mallar till Vega på ömetall. Är det inte ganska dyrt? Hörde av en kille att han tyckte slutpriset blev för högt Jag skulle behålla original härdglasrutorna och byta gummilisterna. Det håller 20-30 år minst vilket troligen är mycket längre än nya Lexanrutor gör. Ska man ut och korsa oceanerna så har man man med plywood skivor som snabbt kan ersätta en utslagen ruta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 21 Juni , 2015 De nya gummilisterna är mycket svåra att få täta i böjarna, de gamla var troligtvis enklare att svänga runt i böjarna. Kanske de t.o.m. var förböjda. Jag beställde mina rutor från Ö Metall på båtmässan och fick bra rabatt. Resultatet blev lättmonterade rutor, täta och snygga. Jag vet många som försökt med nya gummilister och det var svårt att få tätt och snyggt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 21 Juni , 2015 De nya gummilisterna är mycket svåra att få täta i böjarna, de gamla var troligtvis enklare att svänga runt i böjarna. Kanske de t.o.m. var förböjda. Jag beställde mina rutor från Ö Metall på båtmässan och fick bra rabatt. Resultatet blev lättmonterade rutor, täta och snygga. Jag vet många som försökt med nya gummilister och det var svårt att få tätt och snyggt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser