tokjocke 3 Postad 27 Maj , 2015 Hej alla. Mercruiser v8 350 / årsmod 96 Såg på instrumenten att jag bara hade typ 12,6V? Så jag provade mäta på generatorn. Mellan + och minus (B och P) så laddade den bara 12,6V? Är generatorn trasig då eller? Körde även diagnostik på batterierna och start batteriet visade (dags att byta). Inte kan det bero på det dåliga batteriet eller? Tacksam för svar:) //Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokkepettersson 2 Postad 27 Maj , 2015 (redigerade) det beror nog på att kolen i generatorn är slut, när du mäter på generatorn ska de vara 14,4 volt typ och när du mäter på batteriet så kan det vara lite spänningsfall men jag har då aldrig varit med om att det varit under 14 med en hel generator, att det bara är 12,6 i batteriet beror nog på att det inte har blivit laddat när du startat/kört Redigerad 27 Maj , 2015 av jokkepettersson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 27 Maj , 2015 Jag skulle gissa på at regulatorn inte fungerar. Dåliga kol borde inte gör så här, leder de dåligt så ska regulatorn öka magnetiseringsspänningen för att kompensera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 28 Maj , 2015 Köp ett renoveringskit med nya kol och ny regulator och skruva dit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser