Gäst sture Postad 17 April , 2005 tja jag har en mariner 40 nån som vet hur mkt olja det ska va i huset fick bara i 2dl rätt eller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pebc 0 Postad 18 April , 2005 Det bästa du kan göra är att fråga en serviceverkstad som jobbar med märket. Men mkt mer än 2 dl tror jag inte det skall gå i.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 18 April , 2005 Hej! Du fyller ju på oljan nerifrån och som ska fyllas på i den mängd att det rinner ut i det översta hålet. Innan du tar bort påfyllnads-slangen ur det nedersta påfyllningshålet kan man först skruva tillbaka den översta pluggen. Då tappar du inte ut så mycket olja när du ska dit med den nedersta pluggen.Egentligen ska man vara ganska noga med att inte tappa någon olja över huvud taget! Hur mycket olja detta innebär i dl räknat vet jag däremot inte. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 9 Juni , 2006 jag har en mariner 40hk -80 den vill ha 400 gram olja precis... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser