Gäst PGW Postad 17 April , 2005 Hej! Förra året köpte jag en båt hos xxx i xxxx, xxxx. Allt verkade vara frid och fröjd, och de ordnade med en besiktningsman som gav sitt OK till båten. Det visade sig dock efter en vecka att det fanns en spricka i botten. Bemötandet från xxx var nu mycket otrevligt. Jag kopplade in en jurist och fick så båten reparerad. Det hela gjorde dock att jag var av med båten hela semestern och en stor del av resterande säsong. xxx bad aldrig om ursäkt för det inträffade och återkom heller aldrig som utlovat angående någon form av ersättning som plåster på såren. Jag skulle aldrig köpa båt där igen, och jag uppmanar alla som hittar en båt där att se upp. Besiktningsmannen som de anlitar har dessutom dåligt rykte hos medlemmar i Båtbesiktningsmännens riksförening, där han ej har beviljats medlemskap. Mvh PGW Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vicke 0 Postad 18 April , 2005 Hmm... Vart tog demokratin vägen? Vem är det som väljer ut vad som skall få diskuteras på forumet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne 0 Postad 18 April , 2005 Inlägget inskickat av anonym gäst är av sådan karaktär att vi raderar företagsnamnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vicke 0 Postad 18 April , 2005 Varför inte ta bort hela inlägget istället? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 18 April , 2005 Hej! Jag tycker att det är väldigt viktigt att det framkommer vilket företag det gäller så inte andra gör samma misstag!! MEN!!!!! Innan man lägger ut detsamma så ger man företaget en chans att försvara sig eller ge en förklaring till vad som har hänt. Kunden har alltid rätt sägs det men det stämmer INTE!!! Vänligen Bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 18 April , 2005 Jo, du har helt rätt. Men om man ska skriva ett sådant inlägg som saken nu gäller så kan man väl skriva ut sitt namn, helst vara registrerad användare. Man måste ju kunna stå för vad man säger. Annars är man lika oseriös som företaget man själv idiotförklarar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vicke 0 Postad 18 April , 2005 Det ligger i svenskarnas natur att klaga anonymt... Jag tycker att det är ett större fel att maringuiden tar bort företagsnamnet än att en anonym individ framför sin åsikt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vicke 0 Postad 18 April , 2005 ...åsiktsfrihet, kallas det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 18 April , 2005 Tja, jag anser att man skall ta bort inlägget om man inte kan ställa sig bakom innehållet. Jag skulle ju t ex kunna skriva anonymt att jag köpte en båt av Vicke som visade sig vara en riktig skitbåt. När han försökte laga den eldade han upp hela båten och vägrar nu betala ersättning. Inte kul, och inte sant alls! Därför anser jag att den här typen av inlägg skall plockas bort, har man ett problem med ett företag finns det bättre sätt att komma åt dem, t ex genom ARN. Åsiktsfrihet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vicke 0 Postad 18 April , 2005 ...och hamna på baksidan av Råd o Rön... Peter, vill du köpa en skitbra båt ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vicke 0 Postad 18 April , 2005 Åsiktsfrihet, yes... Stackarn högst upp är klantig i sina formuleringar. Han kunde ha skrivit att han tycker att... Och skrivit hans historia... Om någon hade skrivit osanningar eller sanningar om mig på ett anonymt sätt är det ju upp till den som läser att ta ställningar... Så här kan man också se det: Peter har ett företag som vi kallar för X. Jag publicerar en artickel om att X har relationsproblem med mig som kund... Folk läser och tycker att företaget X är fula fiskar... En vecka, eller en månad senare glömmer folket vad företaget X hade gjort men den dag dom ser en reklam från företaget X kommer dom att känna igen företagsnamnet och därmed känna sig mycket tryggare att handla därifrån... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 18 April , 2005 Självklart kan du som journalist publicera en artikel i en tidning där du har ansvarig utgivares medgivande till din text, men det är inte så det har gått till här. Någon anonym har skrivit negativt om ett företag som vi kan kalla XXX, utan att ha maringuiden.se´s tillåtelse (vilka ju faktiskt äger den här sajten). Vi vet inte vem anonym är, kanske är det en illa behandlad kund, kanske är det en psykopat, kanske är det en granne till ägaren som är förbannad på att de eldade löv när han skulle ha grillfest, vad vet jag. Men detta är inte att jämföra med en artikel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vicke 0 Postad 18 April , 2005 Ja, jag är med... Fast även om jag är registrerad är jag ändå ganska anonym... Men skitsamma. Jag förstår dig och maringuiden, inga problem. Jag håller dessutom med. Alltså skulle det rätta ha varit att ta bort artikel hellt o hållet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 18 April , 2005 så att andra kan gå på samma nit som han gjorde ? och få en skit båt? låter ju inte vettigt ngn stans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 18 April , 2005 Hej! Helt rätt, lägga ut namn och telefonnummer hör till saken. Sedan är det upp till företagaren att hjälpa till i allra största mån för att rätta till felet. Skulle någon klaga på dessa båtdynor vi har gjort i 9 år nu så hjälper man kunden MEN det ska vara måtta på det!! Som kund har man väldigt liten chans att få rätt även om man går via konsumentverket. Skulle det vara så att man får rätt kan man strunta i det om man är en skit. Bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 18 April , 2005 Det finns något som kallas 'omvänd bevisning', något som används i vissa länder med tveksam syn på rättvisa. Det funkar så att någon anklagar någon annan för ett brott, sedan är det upp till den anklagade att visa att han/hon är oskyldig. Se t ex häxprocesser... Några likheter med detta..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7-012 0 Postad 18 April , 2005 Jag har full förståelse för att maringuiden censurerade i det inlägget, men däremot så anser jag att det hade varit möjligt att med mindre arbetsinsats än den följande diskussionen ha skickat ett mail till det berörda företaget och bett om deras kommentar och därefter tagit ställning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser