Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
goodlife

Trög frilägesknapp QuickSilver reglage

Rekommendera Poster

Hej!

Har nu i flera år brottats med frilägesknappen till mitt gamla QuickSilver reglage (från 80-talet tror jag). Den är helstum tills ibland då den går att trycka in, med en del våld. Detta har blivit värre med åren och nu är det nästan omöjligt att få in den. Det är ett mekaniskt stopp som hindrar känns det som.

Någon som har haft liknande fel? Är inne på att byta reglage men det verkar dyrt så jag tänkte kolla med eliten innan jag får slanta upp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har nu i flera år brottats med frilägesknappen till mitt gamla QuickSilver reglage (från 80-talet tror jag). Den är helstum tills ibland då den går att trycka in, med en del våld. Detta har blivit värre med åren och nu är det nästan omöjligt att få in den. Det är ett mekaniskt stopp som hindrar känns det som.

Någon som har haft liknande fel? Är inne på att byta reglage men det verkar dyrt så jag tänkte kolla med eliten innan jag får slanta upp

Jag gissar att det är ett toppmonterat reglage där startnyckeln inte sitter i reglaget. Kanske går att sperja lite 5-56 eller liknande? Alternativt är att försöka plocka av kåpan och rengöra samt smörja. Ren spekulation.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske är det lite glappet runt neutral så att det hjälper att rucka spaken fram och tillbaka medan du trycker på knappen. Det har hjälpt på en del gamla reglage jag stött på...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...