goodlife 0 Postad 24 Maj , 2015 Hej! Har nu i flera år brottats med frilägesknappen till mitt gamla QuickSilver reglage (från 80-talet tror jag). Den är helstum tills ibland då den går att trycka in, med en del våld. Detta har blivit värre med åren och nu är det nästan omöjligt att få in den. Det är ett mekaniskt stopp som hindrar känns det som. Någon som har haft liknande fel? Är inne på att byta reglage men det verkar dyrt så jag tänkte kolla med eliten innan jag får slanta upp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 980 Postad 24 Maj , 2015 Går det inte att smörja knappen? /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
least 6 Postad 25 Maj , 2015 Låter som att knappen och dess mekanism har slitits mekaniskt. Ta isär och kontrollera hur det ser ut på insidan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 111 Postad 25 Maj , 2015 Vet inte hur det ser ut men.. På mitt segelbåtsreglage var det en stålknapp omsluten med en plasthatt. Plasthatten blev efter många år knasig i formen och sprucken, detta gjorde att den ibland hakade upp sig. Jag tog helt enkelt bort plasthatten och kör på stålknappen direkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goodlife 0 Postad 3 Augusti , 2015 Hej! Sorry för dålig respons, glömt bort att jag skrivit här! Testade några av era förslag men utan framgång men.. Allt har löst sig nu Hittade en renoveringssats och bytte några smått slitna delar inne i reglaget och nu funkar det perfekt! Det var en kula som skulle tryckas åt sidan för att frikoppla en annan detalj som kom i kläm. Bytte några delar och nu är det som nytt. Flera handlare som sagt att det inte går att fixa och när dom börjar strula måste man byta..hmm.. Själv är bästa dräng! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 3 Augusti , 2015 Grymt! Alltid kul att läsa återkoppling... Ett annat problem brukar vara att hitta neutralläget där knappen skall tryckas in och man får röra reglaget medans man känner med knappen när man är rätt. Det kanske löses av samma fix? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser