Steve_Drake 1 Postad 24 Maj , 2015 Skall snart sjösätta min båt, men har märkt att den läcker glykol. Hittade en del nere i kölsvinet. Vet ni några vanliga platser man skall leta på/skruva åt eller är det att starta upp den och se under drift? Tacksam för svar Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokkepettersson 2 Postad 24 Maj , 2015 kolla alla slangar och klammer men nog är det ju bara starta den och kolla om du vill, bara den inte går varm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 24 Maj , 2015 30 och 40-serien har en förmåga att läcka lite överallt Några vanliga ställen är bakkant avgaslimpa. Sitter en tätning mot blocket där som brukar läcka Avgaslimpans packningar är för övrigt av vanlig grenrörspackningmodell så där kan läcka lite vid varje cylinder. Väldigt lite dock så det skulle inte ge de mängder du nämner Framkant avgaslimpa/termostathus. Några o-ringar på en plasthylsa där Vid sjövattenpumpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 24 Maj , 2015 Skall snart sjösätta min båt, men har märkt att den läcker glykol. Hittade en del nere i kölsvinet. Vet ni några vanliga platser man skall leta på/skruva åt eller är det att starta upp den och se under drift? Tacksam för svar Mats Vet du att det är läckage, det kan ju vara söl från höstens konservering? Torka rent o torrt, kolla om det kommer nytt när maskin inte går, sen startar du och ser vad som händer då. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steve_Drake 1 Postad 24 Maj , 2015 Nä det är tyvärr inte från konserveringen. Har sugit rent några gånger. Det känns nästan som att det läcker från behållaren d.v.s. Att det läcker även när båten ligger stilla på torra land. Jag får helt enkelt kolla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser