Bakerman 0 Postad 23 Maj , 2015 Hej. Har en yamaha 40hk 4t från 08 som jag köpte för några år sedan vilken hade stått oanvänd sedan den var ny. i år har den inte gått bra på tomgång utan har svårt att gå rent och dör. lite problem var det i fjol dock inte som nu, och en förgasar rengöring gjordes av en lokal båt mek. I övrigt går den bra på högre varv.. Någon som har varit med om något liknande eller som har något bra tips om problemets lösninig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 23 Maj , 2015 Om du som man bör hade i bränslestabilerande medel och tömde flottörhusen i höstas så bör du kunna utesluta förgasarna om inte är just förgasarna mitt bästa tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
harnebrandt 0 Postad 23 Maj , 2015 Har du provat att kolla luftnålen i förgasaren? Kan hända att du måste sälla in den efter rengörning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bakerman 0 Postad 24 Maj , 2015 Hej igen. körde ur förgasarna i höstas tills de var tomma, hade dock inte i något bränslestabiliserande medel i... Det låter som om jag får konsultera en verkstad denna gång. Tack i af! /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser