Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Allegro33

Hamnar i Spanien (Medelhavssidan) som inte kostar skortan!

Rekommendera Poster

Ok, jag omformulerar mig. Vi söker någon som kanske har seglat spanska kusten och har någon hamn mellan Barcelona-Malaga att rekomendera. Jag söker på internetet men många hamnar har inga priser och återkommer inte om jag har gjort en prisförfrågning. T.e.x en hamn hade som överskrift BE GOLD,BE EXCLUSIVE  sådana hamnar kanske inte är något för oss, men en mysig hamn med liv  och rörelse för en bra peng är mer intressant. Någon Seglare på MG borde ha seglat i Spanien och har något?! ......  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utan att veta något annat än vad jag kan se på kartan anar jag att lågpris inte är vad man satsar på. Det finns inga naturliga brott i kustlinjen nästan så hamnarna är uppbyggda helt på konstgjord väg vilket ger små ytor och höga priser.

Men det vet ni redan förstås och försöker hitta ett halmstrå att gripa.

Låna någons plats kanske? När någon sticker ut på långsegling blir platsen ledig.

Har sett nån hamn vid besök på solkusten och sett oljesjejkernas stora schabrak och mysiga är väl inte min bedömning. Lite utställning i ämnet privatekonomi blir mest makabert. Se vad jag lyckats skrapa ihop! Sen går tankarna till skattesmitning och hur många har han lurat. Men spektakulärt är det och kul att se företeelsen. Puerto Banus är väl en sådan hamn vi besökte om jag minns rätt.

Tyvärr blev det inte nåt halmstrå men kanske en start för andra att fylla på.

Hoppas ni hittar en billig hamn i solen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du inte redan är med i Medelhavsseglarna, en grupp inom SxK, kan de vara en källa till information.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funkis.. Jopp medlemmar men dom vill ha någon j***a kod/nummer på inloggningssidan som står på baksidan utav tidningen. . Om jag förstått det rätt. Men problemet är att min brevlåda är inte ute och seglar i medelhavet :) ska kolla på sidan P .. Banus är den hamnen som fick mig att försöka planera våra tilläggningar :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skicka ett mail till SXK kansli... Så gjorde jag när jag var på semester fem veckor i sträck...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kollade Marinwiki men där hade inte någon lagt in något.  :(

Tänk vad bra om alla la in information, så skulle det ha funnits lite tips att få.  ;)

När du hittar något så kan du väl lägga in informationen som hjälp till andra, men vad jag har hört finns det inga billiga hamnar i Spanien på Medelhavssidan.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, jag omformulerar mig. Vi söker någon som kanske har seglat spanska kusten och har någon hamn mellan Barcelona-Malaga att rekomendera. Jag söker på internetet men många hamnar har inga priser och återkommer inte om jag har gjort en prisförfrågning. T.e.x en hamn hade som överskrift BE GOLD,BE EXCLUSIVE  sådana hamnar kanske inte är något för oss, men en mysig hamn med liv  och rörelse för en bra peng är mer intressant. Någon Seglare på MG borde ha seglat i Spanien och har något?! ......  

Vet inte vilka rabatter man får som långliggare men jag betalade följande för korttid lågsäsong för min Bavaria 36 , 11.40x3.60 för några år sedan

Billigast är Gibraltar om ni får en plats.... 7nätter=59pund, riktigt trevligt ställe

Puerto Baunus 20euro 1natt

Motril  3 nätter = 114euro  trist stad

Alicante 10nätter =377euro trevlig stad

södra Ibiza 2nätter 57euro trevlig stad

Menorca Mahon 1natt=49euro

Jag gillade Cadiz utanför medelhavet 2nätter 27euro

mvh Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter som en bra början. Jag skulle absolut betala för en katalog över alla medelhavets billiga hamnar.:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Katalog? Ja det vore bra OM det fanns! Vi hittade en liten hamn inga affärer INGENTING 75€.el kostar extra vatten ingår Valencia, fanns allt 11€ el vatten ingår . Gandia, 25€ el vatten ingår Pool fina inrättningar mysig stad. Priserna här i hamnarna har ingen röd tråd. I sverige är det = ful hamn 100kr, bra hamn 200kr, jättefin hamn 250-300kr .. ja vi är medlemmar i Medelhavsseglarna men där finns inte mycket info. Finns inget att söka efter heller. Som alla Real Club och Yatch club var dyra en viss sträcka och Deportivo hamnarna var billigare tills mitten på spanien så blev det tvärtom. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...