Liptonse 0 Postad 17 April , 2005 Är det någon som har haft problem med att lägga in Waypoints med svenska tecken i en Gpsmap 178C ? Om man lägger in waypoints i Mapsource som inehåller svenska tecken och sedan för över dom till gps:en så klipper den bort dom svenska tecknen i waypoint namnen. Kan det vara någon inställning som jag missat eller finns det helt enkelt inte stöd för det i gps:en? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kads 0 Postad 17 April , 2005 Likadant med Garmin 276C, har ej hittat någon inställning för detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 15 Maj , 2005 Har precis köpt en GPSmap 178C och verkar ha samma problem. Tacksam för tips om du har hittat en lösning. Har själv inte hunnit lära mig plottern ännu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst CS Postad 18 Maj , 2005 Detta gäller för dom flesta av garmins modeller. Den gör även om till VERSALER, vilket är störande! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 18 Maj , 2005 När man i MapSource läger upp en rutt och kopierar över rutten till kortet så går det att lägga in valfritt antal waypoints. När man kopierar från kortet till GPSen får man ett meddelande att rutten är avkortad. Läste i manualen att GPSMap 178C bara kan ha 50 st waypoints per rutt. Det känns som man kommer upp över 50 st ganska snabbt vid en längre rutt, eller ?. Någon som har tips på hur man kringgår detta utan att få för rak rutt. Det hade varit bra om man kunde köra rutter direkt från kortet men det verkar inte fungera, kankse en inställning ? Tacksam för tips ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Liptonse 0 Postad 7 Juni , 2005 För mig fungerar det bra att ha över 50 waypoints i rutten. Ifsig så har jag inte gjort alla waypoints själv, utan jag använder mig av befintliga som finns i sjökortet. se bilden Inga problem när jag fört över det till gps:en eller när jag kör efter rutten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 8 Juni , 2005 Det fungerar att ha över 50st waypoints i datorn men inte i GPS:en. Har nu kollat och GPSmap 178C kan endast ha 50st waypoints i en rutt. Får dela upp en lång rutt i flera del rutter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Liptonse 0 Postad 9 Juni , 2005 Jag kollade upp med Garmin varför det inte fungerar med svenska tecken i Waypaintsen. Enligt dom fungerar det inte på någon modell (i alla fall inte Garmins) efterssom inte NMEA protokollet har stöd för Å, Ä och Ö tecknen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser