Gäst D Postad 17 April , 2005 Hej! Har en Wallas-värmare (1800)i båten jag nu inhandlat. Tänkte på land provstarta denna värmare. Nåt jag ska tänka på eller är det bara koppla in batteriet och försöka starta den? Den drivs på lysfotogen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 18 April , 2005 Bara till att koppla in och provköra. Kan inte hända så mycket. Tänk bara på returslangen löper fritt med fall tillbaka till tanken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 18 April , 2005 Glöm inte att ta bort skorstens skyddet bara Och se till att batteriet är laddat. Håll in startknappen ett tag och lyssna så att pumpen tickar och suger fotogen som den skall. Efter det att du kört värmaren, stäng inte av fläkten, utan låt den gå ett tag så värmaren kan svalna av. /Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 18 April , 2005 Pumpen tickar ganska fort innan den fått upp fotogen, så bli inte förskräckt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst D Postad 18 April , 2005 Tack för alla svar. Det där med skorstenskyddet har jag nog missat om jag inte fått veta det. Ska testa den ikväll. Tack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kneten 1 Postad 19 April , 2005 Kör inte på annat än Statoil blå. vanlig lysfotogen går inte för då sotar den igen. Hade en sån i 10 år och låg alltid och mekade, har inte aktier i Statoil........... Mycket viktigt att veken är rätt packad, skall jämnas till så inget sticker upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 20 April , 2005 Isolera slangarna (en annan tråd) och Statoil blå... Man lär sig något nytt varje dag. Det är det här som e så trevligt med den här sidan. Man finputsar sina kunskaper hela tiden :-) Snart sjösättning, kan knappt vänta... På återseende på böjlan den blå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amiga 1 Postad 21 April , 2005 Hej Har kört på Biltemas fotogen en hel sommar inga bekymmer, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sprinter17 0 Postad 23 April , 2005 Nu har jag fått fart på min 1800.Fick ta isär pumpen och putsa på kontaktytorna bak på pumpen.Fick även ta bort filtret som sitter i röret närmast pumpen och rengjorde det i thinner och blåste rent. Veken såg bra ut och glödtråden också,men är väl lika bra att beställa hem en veksats. D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser