nozzen 1 Postad 20 Maj , 2015 Har en kevo 500 styrpulpet med johnson 60hk fyrtakt -05. Jag kan inte tillta upp motorn lika högt som alla andra båtar. Propellern är fortfarande halvt i vattnet medans alla andra har hela motorn i luften. Jag har hydraulisk tillt så kan jag justera tillt lutningen på något sätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 20 Maj , 2015 Fyll på vätska i hydraliken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 20 Maj , 2015 På en av mina båtar, som är aningen övermotoriserad, så tar det helt enkelt mekaniskt stopp eftersom hydraulstyrningen tar i motorbrunnen, med påföljd att det ser ut ungefär som på din bild när jag tiltat upp motorn max. Kan det vara något liknade hos dig? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
086429300 2 Postad 21 Maj , 2015 Hej. På styrröret sitter det en "tandad" plastring som är tiltstoppet. Den går att justera/vrida så tiltstoppet kommer senare. Om du har hydraulstyrning kolla så att den inte tar i. MVH Marinshopen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nozzen 1 Postad 23 Maj , 2015 jag hittade den plast justeringen och det var bara att vrida på den så "dödarbrytaren" tog i vid högre tilt. Kanon, tack för hjälpen! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gnidde66 0 Postad 23 Juni , 2020 2015-05-20 vid 20:45 skrev nozzen: Har en kevo 500 styrpulpet med johnson 60hk fyrtakt -05. Jag kan inte tillta upp motorn lika högt som alla andra båtar. Propellern är fortfarande halvt i vattnet medans alla andra har hela motorn i luften. Jag har hydraulisk tillt så kan jag justera tillt lutningen på något sätt? Min gamla båt! Kommer inte ihåg hur långt upp min motor kom när jag tiltade upp den. Från början hade jag en Johnson 120 hk på den. Sen började jag trolla lax och då köpte jag en Yamaha 50 4-takt. Tar kåpan i motorbrunnen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 23 Juni , 2020 Vilket trådlyft! Drygt fem år. TS var senast aktiv på forumet för två år sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 24 Juni , 2020 6 timmar sedan skrev Eld-: Vilket trådlyft! Drygt fem år. TS var senast aktiv på forumet för två år sedan. Ja, och dessutom hade ju TS fått hjälp och löst sitt bekymmer /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 24 Juni , 2020 Gör väl inget, kan ju vara någon som blir påmind om något eget som man gått och grunnat på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser