Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
doggydoggen

Köpa LTC Båtstereo

Rekommendera Poster

Hej Alla

 

jag är i faggorna att köpa en ny båtstereo till styrpulpeten och hittade en rund stereo som heter

LTC Promarin 1111, så nu till saken någon som har erfarenhet av LTC produkter är det bara skräp eller vad är det för kvalitet både på ljud och hållbarhet?

 

Här är först en bild å sen en länk till stereon

15581%20sidan.jpg

http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=15581

 

För övrigt så blir man ju skeptisk till grejjerna när dom är så billiga.

så som sagt någon som har erfarenhet av LTC?

 

Denna är tänkt att mata ett par 6.5 Infinity 612m som är beställda.. :)

I55-4062_chiclet01_aa_mn_7109142.jpg

Doger

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag har två sådan apparater. Det är glädjewatt som utlovas, 65x4 är inte sant. Men om du har ett slutsteg mellan så är de helt okej. Jag har 4 stycken Infinity Kappa till min ena, och 4 stycken MDS 6,5 till den andra apparaten. Kan då tillägga att de sitter i två olika båtar oxå.

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har två sådan apparater. Det är glädjewatt som utlovas, 65x4 är inte sant. Men om du har ett slutsteg mellan så är de helt okej. Jag har 4 stycken Infinity Kappa till min ena, och 4 stycken MDS 6,5 till den andra apparaten. Kan då tillägga att de sitter i två olika båtar oxå.

 

Har du köpt stereon(erna) i år?, för modellen Promarin "1111" är ju ny för 2015 den skall ju ha 4x65w

den äldre varianten som ser likadan ut heter Promarin "1110" och är på 4x45w enligt tillverkaren.

hur upplever du annars ljudet förutom att den är klen som du säger, bara OK eller låter det Bra?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har de äldre, men inte gör 20watt så mycket mer ändå. Distorsionen blir påtaglig när man skruvar upp i vilket fall som helst. Ljudet är för övrigt rent, men ingen dunderradio utan ett steg till. Jag har provat med ett 4x100w Sony steg klass1 jag har men det drar för mycket ström och vill heller inte skrämma bort de andra runt omkring mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag har de äldre, men inte gör 20watt så mycket mer ändå. Distorsionen blir påtaglig när man skruvar upp i vilket fall som helst. Ljudet är för övrigt rent, men ingen dunderradio utan ett steg till. Jag har provat med ett 4x100w Sony steg klass1 jag har men det drar för mycket ström och vill heller inte skrämma bort de andra runt omkring mig.

 

Jag har inte heller tänkt spela som en värsta tonåring utan lagom ljudnivå med ett rent å klart ljud vill man ju ha, jag får hoppas att dessa 65w duger åt mig, jag får väl återkomma när allt är installerat, för övrigt så är väl dom infinity kappa du har föregångaren till dom 612 jag beställt?, man får hoppas att man blir nöjd..=)

 

sen att montera ett slutsteg, då törs man ju knappt ha på stereon, drar som du säger för mycket ström...

Redigerad av doggydoggen
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag har ett set av 50,9cs, komponenthögtalare, och ett set av 52,9i koaxial. Bägge seten är 5,25:or.

Infinity är lättdrivna element med hög verkningsgrad.

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ett set av 50,9cs, komponenthögtalare, och ett set av 52,9i koaxial. Bägge seten är 5,25:or.

Infinity är lättdrivna element med hög verkningsgrad.

 

Det måste låta bra..:), man vill ju ha hyfsat ljud om det skall vara någon vits å lyssna, själv är jag carlsson fantast och har ett par moddade Carlsson OA-51.3 hemma, oftopic då..=)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...