rgsson 9 Postad 18 Maj , 2015 Hej! Jag har en utombordare Honda BFP10B på min segelbåt och försöker justera tomgången. Jag har hittat skruven där jag ändrar tomgången, men när jag sätter på toppkåpan sjunker tomgången av sig själv. Tar jag sedan av kåpan ökar tomgången igen. Någon som vet vad detta kan bero på? Jag har kollat så att kåpan inte klämmer någonstans, men har inte lyckats återskapa fenomenet utan kåpa. /R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 18 Maj , 2015 Det sitter inget luftfilter som är igensatt? Tänkte om kåpan bidrog till mindre luftflöde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 184 Postad 18 Maj , 2015 Kåpan bidrar till mindre luftflöde, kolla att ev luftintag till motorrummet inte är igensatta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lp75 41 Postad 18 Maj , 2015 Kika så det inte kommer in avgaser i kåpan. Då går den dåligt med kåpan på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 19 Maj , 2015 Garanterar avgasröret som är sönder då går den som du beskriver mvh tutte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser