Garpen61 12 Postad 17 Maj , 2015 Jag har en ny motor, nyrenoverad förgasare, nya tänddelar, elektrisk bränslepump. Jag la i båten häromdagen och det tog ett tag innan den hoppade igång. sen är den hur lätsstartad som helst, behöver bara snudda till med startmotorn så hoppar den igång. Igår drog jag igång den igen, stått 1 dygn ungefär, drog ett par varv med starten för att få fram soppa, pumpade 2ggr och hade lite gas på på och den startade och varvade lite mycket, jag hade lite för mycket gas på. Idag startade jag den samma procedur men spaken i neutral Men fick mala riktigt länge innan den motvilligt startade. För lite soppa i systemet är min gissning. Hur många gånger ska man pumpa egentligen, det är väl risk för att man surar ner den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokkepettersson 2 Postad 17 Maj , 2015 (redigerade) pumpa till blåsan är hård Redigerad 17 Maj , 2015 av jokkepettersson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Garpen61 12 Postad 17 Maj , 2015 Om jag hade en blåsa skulle jag det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 17 Maj , 2015 Funkar inte att ha gasreglage i neutral vid kallstart, då får du till 90% fenomenet att mala bra länge. Gör som du gjorde först 2-3 pump lite gas när den hoppar igång så dra ner till ca 1200 rpm låt den gå där ett tag, sedan kan du ta ner den till normal tomgång 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Garpen61 12 Postad 24 Maj , 2015 Perfekta instruktioner Gelis! Så här gör jag: Kör startmotorn några varv så det pumpas upp soppa i förgasaren Pumpar med gasen 3 ggr Ställer upp gasen lite Vrider på nyckeln och den startar direkt Tusan vad skönt det är med ny motor! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser