Jorgen_1231 0 Postad 15 Maj , 2015 Ok som jag tidigare beskrivit så är jag inte så haj på det här med båtar. Nu vänder jag mig återigen till er som kanske vet. Skulle kolla till båten idag och upptäcker att det är ganska mycket vatten längst bak i båten. Där jag har besintankarna. Jag har självläns på båten så det borde inte vara vatten där. Har öst ut så mycket jag kunnat men det fortsätter komma vatten. Där pilen på bilden visar finns ett hål som vattnet kommer ifrån. Verkar vara något mellanrum mellan botten och golvet. Undrar varför vattnet kommer dit och varför det fortsätter komma trots att man öser bort det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 15 Maj , 2015 Värsta senariet är väl att botten är sprucken, lätt hänt med feljusterade sidorullar på trailern! alle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 111 Postad 15 Maj , 2015 För att vatten kommer in över allt.. Räcker med en skruv in i mellanrummet så fylls det med vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen_1231 0 Postad 15 Maj , 2015 Ok, blir inte riktigt klokare av det Det funkade förra året och har legat på kärran sedan dess, alltså ingen skillnad mot då. Att botten är sprucken hoppas jag verkligen inte, inget som syntes iaf då jag la i den. Borde det inte fyllas med vatten ända upp då och ganska snabbt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 15 Maj , 2015 Om det är sandwishlaminat på båten kanske det har fyllts med vatten som nu långsamt sipprar ut. Lyft upp båten igen, kommer det fortfarande vatten är det nog så. Slutar vattnet att komma så har du en läcka i skrovet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen_1231 0 Postad 15 Maj , 2015 Ok tack för svar, ska åka ut och kolla hur det ser ut nu om det är mycket mer vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 16 Maj , 2015 Om vattnet som båten ligger i är salt eller bräckt så kan det vara en bra idé att smaka vattnet som läcker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 16 Maj , 2015 Hej igen, du får nog förklara lite närmare vad du menar med självläns! I min värd är en självlänsad båt, någon som har durken över vattenlinjen och någon form av spygatt med eller utan backventil av något slag. Din bild visar bränsletanksutrymmet som ju är öppet ner till skrovet, och det vatten som finns där kan omöjligen självlänsas! Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen_1231 0 Postad 16 Maj , 2015 Om vattnet som båten ligger i är salt eller bräckt så kan det vara en bra idé att smaka vattnet som läcker. Okej förstår tanken, men vbattnet e så jäkla brunt och luktar en del så är inte sugen på att smaka på det. Hej igen, du får nog förklara lite närmare vad du menar med självläns! I min värd är en självlänsad båt, någon som har durken över vattenlinjen och någon form av spygatt med eller utan backventil av något slag. Din bild visar bränsletanksutrymmet som ju är öppet ner till skrovet, och det vatten som finns där kan omöjligen självlänsas! Kalle Ja det stämmer så har jag, alltså har ett hål undre där jag sitter och kör. Allt vatten rinner ner där och ut på sidan av båten om det blir mycket vatten. Sen finns det en "kran" som jag kan öppna eller stänga i bränsletank utrymmet. Var nere idag och kollade till båten och vattnet hade inte stigit, tog bort allt igen och ska se om det återkommer imorgon eller inte. Har aldrig haft vatten där tidigare därutav min oro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser