Gå till innehåll
fredag 28 februari 2025
paicapo

Vattenläckage

Rekommendera Poster

Hej

Jag har nyligen köpt en monterey 248 montura, jättefin båt men det är lite småfix då den är från 06.

Upptäckte i hamn att det runnit in en mindre mängd vatten i ruffen precis innanför dörrlisten till skjutdörren till ruffen. Det sitter även en plastlucka precis ovan för den lilla vattenansamlingen och när jag öppnade den ser jag att utrymmet fullt med vatten, mitt i utrymmet så står det en låda med nån typ av pump i. detta utrymme sitter precis under dräneringen som sitter precis utanför dörren till ruffen som jag antar är till för att dränera så att inte vatten tränger in i ruffen om det skulle stänka osv. vet att jag kollade detta utrymme innan jag köpte båten och då va det torrt men den behållare som pumpen ligger i va full med vatten.

Nån som vet det kan va som är fel??

SE BIF BILD  

MVH

MARCUS

post-106479-0-69062000-1431642244_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det verkar som du har något problem med dräneringspumpen i lådan. Kontrollera om det är spänning till pumpen och att flottören i den fungerar. Är det så att slangarna som ansluter till lådan kommer från dränering av sittbrunnen kan det vara regnvatten som svämmat över om pumpen blir strömlös när du stänger av huvudbrytaren. Det ska även finnas ett lock på lådan.

post-85114-0-67098700-1431676813.jpg

http://www.marineonline.se/seaflo-pumpsystem-dusch.aspx#VariantTableForScrolling

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar som du har något problem med dräneringspumpen i lådan. Kontrollera om det är spänning till pumpen och att flottören i den fungerar. Är det så att slangarna som ansluter till lådan kommer från dränering av sittbrunnen kan det vara regnvatten som svämmat över om pumpen blir strömlös när du stänger av huvudbrytaren. Det ska även finnas ett lock på lådan.

attachicon.gif251950(2).jpg

http://www.marineonline.se/seaflo-pumpsystem-dusch.aspx#VariantTableForScrolling

tog ut pumpen ur lådan och tittade lite närmare på den, det visade sig att kopplingen mot pumpens kablage va ärgat och vattenskadat, klippte och bytte kopplingar sen funkade den fint.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...