Brawn 40 Postad 14 Maj , 2015 Har flyttat över motorn till annan båt och lackat om reglage.Därför lossat samtliga kablar både i reglage o motor.Har ingen spänning på nåt stift i kontakten ut till reglaget i motorn.Finns det någon säkring där?Startmotorn drar när jag bryggar över solenoiden.samt drar runt motorn när jag lägger spänning på startrelät.(Finns det både solenoiden o relä?).Jag är ingen elektriker men den som kan detta förstår kanske vad jag menar?Vet någon var man kan hitta sprängskiss?Har googlat mkt men kört fast.//Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makkansjogren 0 Postad 15 Maj , 2015 Hej, Är ingen expert på området men på min Mercury ala -89 så har motorn matning direkt till batteriet och ingen säkring där i mellan. Sedan matas reglaget från motorn och där sitter en 20A säkring inuti en gummihylsa vill jag minnas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brawn 40 Postad 15 Maj , 2015 Hej, Är ingen expert på området men på min Mercury ala -89 så har motorn matning direkt till batteriet och ingen säkring där i mellan. Sedan matas reglaget från motorn och där sitter en 20A säkring inuti en gummihylsa vill jag minnas. Tack för svar. Jag har idag lyckats hitta en likadan motor som min och det är precis som du skriver.//Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brawn 40 Postad 16 Maj , 2015 Såja nu funkar allt igen!Men det var väldigt vad mkt kablar o sensorer det finns på en sån här liten motor.//Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser