Ronsson74 2 Postad 14 Maj , 2015 Hej. så här ser min roderaxelgenomföring ut inne i båten. en Nimbus 26 -79:a fattas det något som skall täta mot att vatten kommer in i båten? Röret som axeln löper i har en utvändig gänga, men det finns inte så mycket plats kvar mellan blocket som styrvajern fäster mot axeln och axelröret. man kan om man studerar bilden noga se vart det är lite mörkare på axeln, där sitter styrblocket. alltså min fråga är finns det någon lämplig tätning för denna typ av axel, och isåfall var hittar man den? MVH Ronnie. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 14 Maj , 2015 Har du haft ur rodret? Ofta sitter det O-ringar i spår inne i röret. Sitter det ingen mutter på röret, på insidan, som håller fast röret i båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronsson74 2 Postad 15 Maj , 2015 (redigerade) Har du haft ur rodret? Ofta sitter det O-ringar i spår inne i röret. Sitter det ingen mutter på röret, på insidan, som håller fast röret i båten? Ja jag har haft ur rodret. Nej. det satt ingen mutter vilket jag tycker verkar lite konstigt. borde väl sitta en mutter bed någon typ av tätning, typ packbox eller vaxfläta eller? Redigerad 15 Maj , 2015 av Ronsson74 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronsson74 2 Postad 16 Maj , 2015 är det ingen annan än Rollen som har någon ide? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 16 Maj , 2015 O ring som Rollen. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 17 Maj , 2015 Har du verkligen tittat ordentligt i röret efter O-ringsspår. Någon tätning, typ talgfläta, ser inte ut att få plats. Styrarmen sitter ju direkt mot röret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser