errol 0 Postad 16 April , 2005 Hej jag har precis beställt en bayliner 2850 -89 från USA med en OMC 5,7 Båten har ej varit i sjön på 2 år och bara startad ett par gånger under denna tid. Vad tycker ni att jag ska göra med motor och drev när jag får hem båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 16 April , 2005 Service... Precis som på svenska grejor... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 16 April , 2005 Olja (drev motor), filter (soppa olja), impeller, stift, brytare, rotor, fördelar lock. Kolla bälgarna, om dom är torra och börjar visa små sprickor så byt! Smörj alla nipplar på drev och på vajrarna om dom har nipplar! Kolla/prova att växlarna går i lätt (utan att motorn stannar), brukar vara ett vanligt problem. Samt att du måste gå med i klubben! http://www.baylinerclubsweden.se/forum/index.php Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maddis 0 Postad 25 April , 2005 Hej Vi har en OMC Stern drive 800 series drev. Som vi förstår är impellen inbyggd i drevet. Hur ofta bör man byta impellern? Hur går man tillväga med detta? Är det svårt/komplicerat? I övrigt är det en Ford V8 260Hk Tack på förhand Maddis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arda 0 Postad 25 April , 2005 Købe en Bourbon til dig selv - jeg har lige købt en solø lux og har købt en ljus øl Falcon arda :tant og så nyd din båd med fejl og mangler., Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 25 April , 2005 Hej Maddis! De flesta experter i t.ex. båttidningarna brukar förespråka byta varje år. En del här på maringuiden tycker att det är onödigt att byta så ofta. Jag tycker att man bör byta varje år eftersom det är en så pass vital del för en så liten kostnad. Varför då chansa? Många har inte bytt på flera år och det har gått bra, men tänk om det inte gör det just för dig? Själv skulle jag aldrig chansa. Följdkostnaden kan bli svindyr!! Men det är bara så som jag tycker.... Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser